
‘De klik tussen mensen is minstens zo belangrijk als de klik van de muis’. Oil op #EventSummit
Wat brengt jou vandaag naar EventSummit?
‘EventSummit is de plek waar vandaag ons vakgebied te vinden is, een verzamelplaats van dingen die ik ken én nog niet ken. Ik heb geen specifieke verwachtingen van vandaag, ik kom vooral om kennis te maken en (een van) onze doelgroep(en) te ontmoeten.’
Vertel eens wat meer over Oil voor Live Communication?
‘Wij ontwerpen ruimtes met een hart en een ziel. Experience centers, informatiecentra. Communicatie is daarin het belangrijkst. Het gaat er niet om dat het mooi wordt, wél effectief. We ontwerpen dus vooral veel wat je niet ziet, bijvoorbeeld de spreekkamer van het UWV. Plekken waardoor mensen beter gaan samenwerken, meer begrip voor hun klant hebben, uitgedaagd worden tot een andere manier van vergaderen, ruimtes waardoor mensen zich kunnen verplaatsen in de wereld van de klant.’
Wat valt je op tijdens EventSummit?
‘Ik geloof in nieuwsgierigheid. Op EventSummit hebben alle stands hetzelfde kader, dan is het een uitdaging om op te vallen. Toen wij vorig jaar een stand hadden, hadden een achtergrond waarop alleen heel groot stond: ‘wat gebeurt hier eigenlijk?’ Dat was een leuke manier van aanspreken. In deze branche zijn mensen niet snel gechoqueerd, de fantasie zie ik nu vooral terug bij de artiesten die zich tussen de stands bewegen.’
…en in de evenementenbranche in het algemeen?
‘Er is veel leven in de brouwerij, de branche is enorm veelzijdig, er zijn veel spelers die iets leuks aanbieden. Volgens mij ziet de toekomst voor de evenementenbranche er goed uit!’
Wat is jouw droomopdracht of evenement?
‘Ik zou graag een volledige tentoonstelling in een museum ontwerpen. Niet alleen een onderdeel of een zaal, maar de hele experience. Ik geloof heilig in de toekomst van de live communicatie, of het nu om een volledig evenement of een stand gaat, we hebben enorm veel middelen tot onze beschikking voor goede live communicatie.’
Wat zou je de bezoekers van EventSummit graag willen meegeven?
‘Het is belangrijk om de kracht van live communicatie niet te onderschatten. De klik tussen mensen is minstens zo belangrijk als de klik van de muis!’
Door > Mahlee Plekker
Foto: De Nozem Fotografie