
De nieuwjaarsspeech in een modern jasje
‘De Kickoff Carrousel is hét middel om een nieuwjaarsspeech in een modern jasje te steken en je medewerkers 10 dagen lang te verrassen. Ze live ontmoeten is dit jaar dan wel niet mogelijk, met de Kickoff Carrousel kun je tóch je boodschappen bij ze overbrengen’, vertelt René enthousiast.
Het afgelopen jaar heeft de nodige uitdagingen gebracht, maar bij EventZ hebben ze hun positieve flow weten vast te houden. ‘Ondanks dat veel zaken minder makkelijk zijn, hebben we meerdere mooie concepten uitgedacht om toch die onuitwisbare herinneringen te kunnen creëren! Wij denken alleen maar in mogelijkheden.’
Tien dagen lang een glimlach
Het concept van de Kickoff Carrousel is zó simpel dat je het in drie regels uit kunt leggen’, vertelt René. ‘Je hebt één QR-code en die kan willekeurig waarop komen te staan. Die code die scan je en de Carrouselwebsite toont ad random vooraf opgenomen filmpjes, speciaal voor jouw team.’ Samen met de opdrachtgever bedenkt EventZ de inhoud van de filmpjes. Ze schrijven het script, bedenken metaforen om jouw boodschappen extra krachtig te maken en hebben contacten met inspirerende personen en BN’ers om de video’s in te laten spreken. René: ‘Zet die ene magische QR-code bijvoorbeeld op een gepersonifieerde fles champagne en vraag je medewerkers om deze vanaf 1 januari te scannen. Na de nieuwjaarsspeech zien ze tien dagen lang steeds nieuwe feelgood videoboodschappen.’
Drive’n December
Het afgelopen jaar was het écht fight, flight or freeze’, vertelt René. ‘Wij gingen voor fight en zijn direct aan de slag gegaan om vernieuwende online en live manieren te creëren. Nu merk je dit verschil, want we hebben inmiddels meerdere mooie concepten staan.’ Drive’n December is zo’n droomconcept. ‘Hiermee laten we echt zien wat we kunnen’, zegt René trots. ‘Een prachtig Winterwonderland waar personeel en familieleden rijdend in hun eigen auto wonderlijke avonturen met onder andere Willy Wonka, levensgrote sneeuwbollen en Glühwein in een après-skihut beleven. Dít is het creatieve level dat we kunnen bereiken.’ Het is een droom om het concept precies zo uit te voeren als dat het bedacht is, maar meer nog dan het exact zo uitvoeren wil René mensen inspireren. ‘We hopen mensen enthousiast te maken met een idee als Drive’n December. Afhankelijk van ruimte en budget kan Drive’n December worden aangepast. Maar past een minder ingewikkeld concept beter bij de doelstellingen? Die hebben we ook!’, lacht René.
Door > Mahlee Plekker
Op de hoofdfoto: René Huijbregts