Creative Director Kristof Snels versterkt The Oval OfficeCreative Director Kristof Snels versterkt The Oval Office
Back Back Nieuws

Creative Director Kristof Snels versterkt The Oval Office

05 maart 2020

Kristof Snels start bij The Oval Office als Creative Director. Hij maakt ook deel uit van het management van het bureau naast CEO Wouter Boits en managing partners Isabelle De Schryver en Olivier Trop (België) en Bart van Wanrooij (Nederland).

Creatief strategisch

Kristof brengt meer dan 20 jaar ervaring mee in het bouwen van merken en het bedenken en uitwerken van creatieve campagnes. Hij deed ervaring op bij verschillende creatieve bureaus zoals Duval Guillaume en Grey Brussels als copywriter, conceptbedenker en creatief directeur. De voorbije jaren leidde hij de creatieve en strategische afdeling bij LDV United waar hij verantwoordelijk was voor de creatieve campagnes van o.a. Special Olympics, Kind en Gezin, Devos & Lemmens, Opel en stad Antwerpen. Na zijn vertrek bij LDV United is hij aan de slag gegaan als onafhankelijk creatief en strategisch adviseur en werkte hij onder andere in opdracht van Publicis Groupe Brussel als creatief directeur voor Orange en Mercedes. Met zijn werk won hij vele CCB Awards, Cannes Lions, Eurobest awards, Clio’s en ook vijf gouden EFFIE’s awards.

Merken laten beleven

The Oval Office is uitgegroeid tot een toonaangevend bureau in België en Nederland en is eind 2019 uitgeroepen als Best World Event Agency op het BEA World Festival.

Wouter Boits, CEO The Oval Office: 'Met de komst van Kristof concretiseren we onze ambitie op vlak van creativiteit. Meer dan ooit willen we mensen merken laten beleven via campagnes die de kracht van live belevingen en van creatieve communicatie combineren. We zijn overtuigd dat we samen met Kristof de lat nog hoger kunnen leggen en onze teams kunnen uitdagen en coachen tot het creëren van sterk creatief werk.'

Momenten met impact

Kristof Snels: 'Mijn keuze voor The Oval Office is misschien wat verrassend maar ik geloof heel sterk in de kracht van experiences. Belevingen worden steeds belangrijker voor de consumenten en krijgen ook meer en meer aandacht bij bedrijven en organisaties. Zowel intern als extern. En dat vind ik ook helemaal terecht. Mensen zijn op zoek naar ervaringen. Echte dingen meemaken of voelen. Het zijn momenten die bijblijven, die impact hebben. Ik geloof dat experience steeds vaker de kern zal worden van een communicatieplan in plaats van een afzonderlijk traject. Ik kijk er naar uit om samen met de teams in België en Nederland de impact van de campagnes te vergroten met een extra creatieve boost.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!