Creative Animal brengt best of both worlds samen in hybride events   Creative Animal brengt best of both worlds samen in hybride events
Back Back Visie

Creative Animal brengt best of both worlds samen in hybride events

03 juni 2022

De wereld verandert. Organisaties veranderen. Er is voortdurend beweging op het mondiale economische, maatschappelijke en politieke speelveld. Desondanks is er een nimmer aflatende behoefte aan interactie en contact tussen mensen. Bedrijven en organisaties willen hun verhaal vertellen en zoeken daarom creatieve oplossingen voor de beperkingen waar zij anno 2022 tegenaan lopen: minder reizen, budgettaire grenzen, personele zorgen. ´Creative Animal anticipeert op de vraag van de meebewegende klant met een flexibel totaalaanbod voor hybride events: storytelling, randvoorwaarden en faciliteiten’, stelt creative director Jim van der Hoeven. ‘Flexibiliteit, dat is de kern van hybride als ideaal alternatief.’ En laat daarvan nou net een flinke dosis in het dna te zitten van Creative Animal: ‘Wat we bedenken, kunnen we ook doen.’

Maximaal bereik

Neem de multinational die te maken heeft met leveringsproblemen van onderdelen vanuit China. De assemblage tot eindproducten loopt vertraging op en daarmee de uitlevering naar klanten. Het leidt mogelijk tot onrust in de markt en verlies van relaties. ‘Dat bedrijf wilde tijd en energie steken in het contact met de markt om zo de mogelijke onvrede wat te beteugelen’, verhaalt Van der Hoeven van een recente case. ‘In het verleden zouden ze mensen op pad sturen, de wereld over. Nu kozen ze voor een hybride event, waarin ze nadrukkelijk de dialoog zochten met hun klanten. Interactie, uitleg, dialoog. Met maximaal bereik en tegelijk de gewenste impact.’

Herbeleving

Hybride events bieden de ideale combinatie van live en digitaal of virtueel. Ofwel: het beste van twee werelden gecombineerd, met alle tools die nodig zijn. ‘We maken, naast live, gebruik van alle mogelijkheden van de digitale of virtuele wereld, waarbij ons Virtual Live Event Platform een belangrijk onderdeel vormt. Dat kan door bijvoorbeeld sprekers van buiten in beeld te brengen en genodigden online onderdeel te laten uitmaken van het event.’ Het bereik van het evenement wordt op deze manier aanzienlijk vergoot, terwijl mensen over de hele wereld worden aangesloten. ‘Bovendien wordt het hele event en alle ingezette content opgeslagen op ons Virtual Live Event Platform, zodat je die op elk gewenst moment beschikbaar kunt maken voor herbeleving van de hoogtepunten of om het on-demand te kunnen kijken.’

Sterke troef

Hiermee benoemt Van der Hoeven een van de sterke troeven van Creative Animal: als onderdeel van NEP beschikt ze over alle benodigde technologie, technische expertise en faciliteiten om haar creatieve concepten ook daadwerkelijk te realiseren. ‘Creative Animal is gespecialiseerd in het creëren van content en daarin leggen we onszelf geen beperkingen op. De kracht van het verhaal is leidend. Soms is video hierbij de beste optie, een andere keer 2D en 3D motion graphics, video mapping of augmented reality. Vanuit NEP schuiven collega’s aan die op hun vakgebied tot de top behoren en die, wat wij bedenken, uitvoerbaar maken.’ Daarbij is state-of-the-art technische infrastructuur voorhanden in de vorm van hardware, studio’s, show control en registratie en het eigen Virtual Live Event Platform.

Live of later

‘Heel belangrijk is, dat hybride events vanuit ons perspectief niet gelinkt zijn aan een vaste omvang, stelt Van der Hoeven. ‘Dat wil zeggen dat onze concepten ook toepasbaar zijn voor kleinschalige projecten naast alle grote projecten die je vaak in uitingen ziet.’ Hij noemt als voorbeeld een medisch seminar waar zo´n 50 artsen aan deelnamen. Een aantal van hen was fysiek aanwezig in de studio, de meeste anderen sloten digitaal aan. ´Zowel in de studio als online presenteerden ze allerlei onderzoeksgegevens aan elkaar, waarop onderling ook onbeperkt kon worden gereageerd. Live, maar ook op een later moment nog voor wie het programma of delen ervan nog wilde terugzien.´

Multifunctionele expertise

‘Het team van Creative Animal vergaarde in de voorbije tien jaar veel ervaring op op het gebied van concepting, content creatie en productie in combinatie met de meest innovatieve mediatechnologie’, aldus Van der Hoeven. ‘Door het samenvoegen van specialisten in dedicated teams voor de klant is Creative Animal een one-stop-shop van concept tot oplevering tot aan uitvoering op elke willekeurige locatie. Dat klantverhaal goed vertellen, daar gaat het ons om.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!