Consument: maak zélf die fietstocht naar je afhaalmaaltijdConsument: maak zélf die fietstocht naar je afhaalmaaltijd
Back Back Nieuws

Consument: maak zélf die fietstocht naar je afhaalmaaltijd

15 januari 2021

De horeca heeft het niet gemakkelijk momenteel en speelde via afhaalmaaltijden in op de coronacrisis en de lockdown. Maar werd daar wegens de commissies voor de bezorgdiensten - circa 25% van de bestelling - zelf niet veel wijzer van, zo berichtte de Volkskrant donderdag. Spont, het gemakkelijke online kassasysteem voor de horeca, doet een oproep aan consumenten om bestellingen rechtstreeks via de restaurant-website te doen. En zélf die maaltijd af te halen.

Bewegen richting de horeca

“Als corona iets heeft laten zien, is het dat horeca snel kan schakelen; veel zaken zijn in de afgelopen periode take-away gaan aanbieden en hebben daarmee hun bedrijf draaiende gehouden!” constateert CCO en mede-Spont-oprichter Sjoerd van den Bosch vol respect. “Het voordeel van take-away is dat je niet zelf hoeft te koken. Het nadeel is dat de bestellingen worden gedaan via bezorgdiensten, tegen hoge fees voor de horeca. Je kunt natuurlijk nét zo goed je bestelling via de restaurant-website doen en zelf afhalen; jij komt in beweging, je favoriete afhaal-restaurant heeft minder kosten. Dat is wel echt win-win”

Bestellingen afhalen

Op het gebied van de afhandeling is er voor het restaurant geen verschil, want Spont biedt de mogelijkheid om naast de bestellingen van de diverse take-away platformen óók verkopen vanuit de eigen restaurantwebsite te verwerken. “De kosten voor het restaurant bedragen dan geen 25% maar slechts 99 cent, dat zijn de transactiekosten voor ons systeem, waarmee voor het restaurant gemakkelijk en automatisch alles - behalve het koken van je maaltijd, natuurlijk - wordt geregeld. Van bestelling, tot betaling en administratieve afhandeling. Net als bij de bezorgdiensten, maar dan anders. Afgehaald”.

Over Spont

Spont is een all-in kassasysteem voor de horeca, dat moeiteloos op elke iPad kan worden geïnstalleerd. Het is geschikt voor reserveringen, bestellingen (ook met QR-code), mobiele betalingen en het sturen van sms-berichten als bijvoorbeeld een bestelling gereed is. Spont is eenvoudig te linken aan alle gangbare administratiesystemen, gemakkelijk in gebruik, snel te implementeren en met een vaste transactie-fee heel betaalbaar. Kortom: het is een modern, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk systeem dat alle handige, denkbare en noodzakelijke toepassingen voor de horeca samenbrengt en daardoor geschikt is voor zowel startende ondernemingen als grote horecabedrijven. Spont is Nederlands, opgericht in 2015 door de broers Sjoerd en Flip van den Bosch en wordt toegepast bij horecaondernemingen in Nederland en België. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!