
‘Mijn zus is een ster in gastvrijheid, maar zat uren achter haar computer om bruiloften voor haar beachclub uit te werken in plaats van te doen waar ze goed in is. Dat voelde gewoon niet goed’, vertelt Jorn over de start van Constell. Hij ontwikkelde daarom een tool waarmee snel een offerte gemaakt kon worden. ‘We dachten: als we dat nou online zetten, dan kunnen bruidsparen het zelf invullen en direct een complete offerte maken.’ Het idee sloeg aan en bleek breed toepasbaar voor allerlei soorten event- en vergaderlocaties. ‘We hoorden overal hetzelfde: ‘We willen gastvrij zijn, maar we hebben daar de tijd niet voor’, aldus Jorn. Constell werd dus gebouwd vanuit de praktijk: samen met locaties, op basis van hun wensen en ervaringen.
Gastvrijheid, juist online
Constell onderscheidt zich door de focus te leggen op online gastbeleving. ‘Natuurlijk richten we ons ook op efficiëntie, maar juist om écht efficiënt te zijn, moet je gastgericht werken’, aldus Jorn. Het systeem neemt de gebruikers veel werk uit handen. Van keuken- en bedieningssheet tot factuur en reviewmail.
Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat de gast zich vanaf het eerste contactmoment welkom voelt. ‘Qua functionaliteit voelt ons systeem als een betrouwbare backofficemedewerker’, vertelt Jorn. ‘Daarnaast levert het systeem de werknemers veel tijd op die ze ergens anders aan kunnen besteden. Je verandert één getalletje in het systeem en alles past zich automatisch aan. Word je gebeld met de mededeling dat je gasten toch met 102 in plaats van 100 gasten komen, dan is meteen alles up-to-date. Van keukenlijst tot factuur.’
Nieuw: branded quote in één klik
Een nieuwe ontwikkeling is de branded quote, een visueel aantrekkelijke offerte die volledig in de huisstijl van de locatie wordt opgemaakt. ‘Onze opdrachtgevers zijn geen designers. Maar je wil je potentiële gasten wel iets opsturen dat past bij jouw uitstraling, zonder uren in Word of Excel te hoeven knutselen’, legt Jorn uit. Constell ontwikkelde een unieke oplossing. ‘Met de branded quote genereer je met één druk op de knop een offerte in jouw huisstijl. Dat is revolutionair’, zegt hij trots. ‘Elke offerte wordt zo onderdeel van de gastervaringsreis: visueel, persoonlijk en consistent.’
De hele klantreis in een systeem
Van het eerste contact tot de aftersales: Constell ondersteunt het volledige traject. Het begint met een widget op de website waarin gasten meteen welkom geheten worden. ‘Bezoekers van de website doorlopen een hyperpersoonlijke gastervaringsreis, waarbij ze persoonlijk aangesproken worden. Alles in de tone of voice en stijl van de opdrachtgever’, vertelt Jorn. Hij laat een offerte voor een bruiloft zien, een prachtig ogend online document waarin aan de hand van een tijdlijn met de magische momenten de trouwdag van het toekomstige bruidspaar worden weergegeven. Jorn: ‘Andere systemen zijn bezig met processen en tabellen. Maar bij een event – of dat nu een bruiloft of een zakelijk event is - draait het uiteindelijk om die magische momenten die het geheel onvergetelijk maken. Dat is de reden dat onze focus allereerst bij de gastervaring ligt. Het kan gasten daadwerkelijk over de streep trekken om voor jouw locatie te kiezen.’
De tijd om écht gastvrij te zijn
‘Uiteindelijk kan onze opdrachtgever zelfs een aftersalesmail sturen met de vraag welk hapje de gasten het lekkerst vonden’, lacht Jorn. ‘Zo gedetailleerd kan het zijn.’ Daarmee geeft hij gelijk antwoord op vraag nummer 1 tijdens demo’s. ‘Sommige mensen vinden online gastvrijheid klinken als een paradox. Is dat dan nog wel persoonlijk?, vragen ze dan. Maar hoe persoonlijk is het als jij drie uur per dag offertes maakt? De kracht van Constell is dat het je tijd geeft om écht gastvrij te zijn! We zijn op weg naar 100% gastvrijheid. En dat begint online.’