
Conclusion bestaat uit 20+ bedrijven die zich samen richten op duurzame business transformaties en IT-services. ‘Samen vormen deze bedrijven het Conclusion ecosysteem’, legt Heidi uit. ‘Tijdens ons eigen event ConclusiON! laten we alle facetten rondom digitale transformatie zien. Dat doen we door mensen te inspireren en te verbinden, waardoor er nieuwe samenwerkingen tot stand komen. Digitaal transformeren is voor iedere organisatie de weg naar vooruitgang. Maar hoe behoud je de controle als digitale ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen? De kunst van het digitaal transformeren was het thema van deze editie van ConclusiON! In samenwerking met D&B Eventmarketing hebben we in TivoliVredenburg een dag vol inspiratie voor ruim 500 beslissers en beïnvloeders uit ons relatienetwerk georganiseerd.’
Inspireren met verhalen uit de praktijk
‘Tijdens ConclusiON! willen we graag inspireren met verhalen uit de praktijk’, vertelt Heidi. ‘De sprekers zijn onze klanten die vertellen over hun eigen digitale transformatie. Zij spraken in de 18 subsessies. Maar we begonnen met een plenaire sessie in Hertz, een half ronde klassieke zaal met hele goede akoestiek. De openingsvideo kwam daar goed tot zijn recht. Daarna volgde een interview met de directie en een inspirerende keynote van dé techkunstenaar van Nederland, Daan Roosegaarde.’
‘Tivoli past goed bij ons’
‘TivoliVredenburg stond al heel lang op ons lijstje voor een zakelijk event’, vertelt Heidi. Het thema van dit jaar sloot zo mooi aan dat het er nu toch echt van moest komen. Heidi: ‘TivoliVredenburg is als muziekpodium een te gekke plek. Centraal gelegen, vlakbij het Centraal Station en met heel veel verschillende zalen. Tivoli past goed bij ons. Ze hebben een ideële doelstelling en een rauw randje waardoor ze kleurrijk en toegankelijk zijn en mensen zich snel op hun gemak voelen. Wat ik ook leuk vind aan TivoliVredenburg, is dat het echt een naam is. Sprekers voelen zich bijzonder: ‘Ik mag op het podium van TivoliVredenburg’ en de bezoekers waren blij met hoe makkelijk het te bereiken is. Opvallend was dat veel van onze klanten normaliter met de auto komen, maar dat er nu heel veel mensen met de trein zijn gekomen.’
Inspiratieplein
Heidi: ‘Omdat het ecosysteem van Conclusion best ingewikkeld te begrijpen is, hadden we dit jaar naast de subsessies ook een Inspiratieplein. TivoliVredenburg heeft verschillende mooie pleinen die voor een hele ongedwongen beursvloer zorgen. Mensen liepen op weg naar hun subsessie langs het Inspiratieplein waar ze kennis konden maken met onze dienstverlening. 82% van de mensen hebben het inspiratieplein bezocht, een mooie uitkomst van deze pilot.’
Podcasts in Studio Pandora
Ook het opnemen van de speciale ConclusiON! podcastreeks in de centraal gelegen Studio Pandora was een mooie plus. ‘Een hele mooie bijvangst’, vertelt Heidi. ‘De podcasts worden nu geedit en die publiceren we na de zomer om zo de levensduur van het event te verlengen.’ Naast Studio Pandora werden de Hertz als plenaire zaal, de Pandora,Cloud Nine, Club Nine en de Pit tijdens ConclusiON! gebruikt als subzalen. Heidi: ‘Die zalen zijn best ruim, dus qua setup kan je alle kanten op. Je kunt ze heel goed inrichten, niet alleen met theateropstelling, maar ook cabaret of U-vorm. In Cloud Nine zit je bijvoorbeeld dichtbij de spreker en het podium en in Club Nine gaven we workshops met 40 personen. Heel afwisselend.’
Doel = gehaald!
Heidi: ‘De hoofdreden om deel te nemen is netwerken en kennisvergroting en dat doel heeft ConclusiON! ruimschoots behaald. Met een 8,6 beoordeling via de enquête, zijn wij zeer tevreden. Ik ben heel blij met de fijne samenwerking met Astrid Bel van de productie en Menno Tielemans en ik wil de zakelijke samenwerking tussen Conclusion en TivoliVredenburg graag voorzetten. Voor een zakelijk congres, maar wellicht ook voor kleinschaligere recruitmentevents of ronde tafel sessies. De sfeer was goed, mensen kwamen echt in contact met elkaar en bleven lekker hangen tijdens de borrel achteraf. Ik ben er trots op dat dit al de vijfde editie van ons eigen eventformat is, dat we doorgroeien én dat het werkt. ConclusiON! is uitgegroeid tot een event waar mensen jaarlijks naar uitkijken.’
Foto’s: Daniel Sylla