Back Back Interview

Christophe Krekels: ‘Gebruik kwalitatief materiaal dat je bedrijf op een goede manier in de kijker zet’

22 maart 2012

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Christophe Krekels, eigenaar van Krekels BV.

Wie is Christophe Krekels?
43 jaar, vader van 3 kinderen, eigenaar en zaakvoerder van Krekels BVBA en Krekels BV.

Kort bedrijfsprofiel:
Krekels is een toeleverancier aan de evenementenbranche. Wij zijn gespecialiseerd in opvallend promotiemateriaal dat gemakkelijk kan worden ingezet op locaties. Dit om een merk, bedrijf of boodschap sterk te laten opvallen op beurzen, road shows, openlucht events of verkooppunten. Producten zijn vlaggen, tenten, banners, beursmateriaal etc.

Mijn motto:
Door groei en verticale integratie de competitiviteit en competentie steeds op een volgend niveau  te brengen. Hierdoor wordt de firma alsmaar aantrekkelijker voor zijn klanten.

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
Als toeleverancier organiseren we geen evenementen, maar het mooiste evenement dat we beleverd hebben zijn toch de XLarge vlaggen en Startenten op het WK Oostenrijk voor Heineken.

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Ik  besef dat het voor de evenementenbranche niet altijd eenvoudig is en dat men zich steeds opnieuw moet uitvinden om aan de vraag te voldoen. Ik heb veel respect voor onze klanten die er telkens opnieuw in slagen om mooie evenementen te organiseren die bijdragen tot een onvergetelijke happening. Dat is waar het ten slotte om draait. En zolang ze daarin slagen zal vanuit de bedrijfswereld de vraag blijven bestaan om dergelijke evenementen te organiseren.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ik ben tevreden met het verloop van mijn loopbaan. Ik ben gestart als werknemer in grote multinationals en heb daar onbetaalbare ervaring op gedaan. Ervaring die ik nu elke dag opnieuw nodig heb om Krekels goed te runnen. Ik sta er niet alleen voor. Mijn medevennoten helpen daar bij en ook de competentie die we in huis halen via onze werknemers zorgen ervoor dat we een sterk team geworden zijn.

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Inspiratie kan je op elk moment van de dag opdoen. Hetzij via een eenvoudig gesprek met collega, klant of vriend. Soms ook door een product op straat te zien of door gewoon weg te zinken in gedachten wanneer je in de file staat.

Mijn droom:
In de eerste plaats ligt het geluk in mijn gezin en goede gezondheid. Mag cliché klinken, maar het is zo. Daarnaast gaat alle energie naar het bedrijf. Professioneel droom ik ervan het bedrijf Krekels verder te kunnen leiden en op weg te helpen naar een verdere en gezonde groei.

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Het enthousiasme, de creativiteit en inzet van de organisatoren. Om telkens opnieuw ervoor te gaan en altijd tegen de deadline te werken van het evenement. Elk evenement is ook een live gebeuren en dat veroorzaakt extra stress. Chapeau.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Werk samen met professionals in het vak en last but not least, gebruik kwalitatief materiaal dat uw bedrijf op een goede manier in de kijker zet. Je krijgt maar die ene kans.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Sportevenementen zoals; Vlaamse wieler klassiekers, voetbal en tennis.

Mijn grootste hobby:
Mijn bedrijf runnen.

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Knack, Muziek shows, wetenschappelijke documentaires, Nieuws (klinkt saai he’…).

Favoriete vakantieland en –stad:
Frankrijk – St Raphael.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Lounge.

De grootste blunder:
Oei, teveel om op te sommen…

Hoe ‘social media’ ben ik?
Buiten Facebook, weinig feeling mee. Besef wel dat dit een trein is die je niet mag missen. Ik zal op mijn hoede moeten zijn. Gelukkig dat de jeugd in ons bedrijf er beter in is en de aanwezigheid van het bedrijf in social media veilig stelt.

Over 5 jaar… :
Kinderen die hun eerste vriendje meebrengen. 5 jaar meer schulden afbetaald. Een gezond draaiend bedrijf dat sterk in zijn schoenen staat door eigen productie, ontwikkeling en goede organisatie.

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Ik heb weinig geheimen. Mijn vrienden kennen me door en door. Misschien doe ik ooit iets dat ik van mezelf niet had verwacht.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Dan toch even voor mijn eigen winkel praten. Krekels is erop gericht om lange termijn relaties aan te binden met zijn klanten.  We zijn het tegendeel van een online webshop, maar bij ons staat persoonlijk contact, service en betrouwbaarheid centraal. De klanten kunnen bij ons terecht voor een zeer breed pakket aan goederen. Een overzicht kan je op elk moment komen bezichtigen in onze 300m2 showroom in onze kantoren te Breda. Verder staan onze grafische medewerkers dagelijks paraat om de klanten te helpen bij het intekenen van de producten.  Het toenemend aantal trouwe klanten toont dat we op de goede weg zijn. We hopen ook in Nederland onze goede naam in de evenementenbranche te mogen verdienen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!