Bureau Zuidema wil zich zichtbaar onderscheiden in drukke trainingsmarktBureau Zuidema wil zich zichtbaar onderscheiden in drukke trainingsmarkt
Back Back Nieuws

Bureau Zuidema wil zich zichtbaar onderscheiden in drukke trainingsmarkt

09 november 2021

In het groeiende woud aan trainingsaanbieders en opleiders in Nederland is onderscheidend vermogen steeds belangrijker. Dat erkent Bureau Zuidema en voegt daarom zelf de daad bij het woord met een nieuwe, frisse, moderne huisstijl en herpositionering. Hiermee wil ze haar merk laden en nog beter zichtbaar worden in de markt. Met als doel en missie voor de komende jaren: nationaal en internationaal groeien en nog veel meer professionals laten ervaren hoe zij effectiever kunnen zijn in gedrag en communicatie. De vernieuwde, onderscheidende huisstijl is terug te zien in de spiksplinternieuwe website van Bureau Zuidema: www.zuidema.nl.

Aan de slag

Bureau Zuidema is al bijna zestig jaar een begrip in de trainings- en opleidingsmarkt en heeft onder meer ABN Amro, Bol.com en Accenture in haar klantenportfolio. Inmiddels hebben meer dan 150.000 hoogopgeleide professionals een of meerdere trainingen gevolgd. De kracht van het bureau zit hem in de aanpak. ‘Bij onze trainingen kun je niet achteroverleunen. Je gaat echt aan de slag. Wij prikkelen en verrassen, laten onze deelnemers vaste patronen doorbreken en dagen hen uit om in beweging te komen. Ze krijgen concrete handvatten en doen inzichten op waar ze direct iets mee kunnen. In hun werk en in hun leven. Maar liefst 92% van de deelnemers beveelt ons aan. Dat is een geweldig compliment!’, vertelt Lodewijk van Ommeren, managing director bij Bureau Zuidema.

Zichtbaarheid vergroten

Hoewel 76% van de deelnemers via word of mouth een training volgt bij Bureau Zuidema zijn de ambities van het onafhankelijke trainingsinstituut groter. ‘In een markt waarin deelnemers en klanten het verschil in kwaliteit niet goed herkennen en waarin veel beloftes worden gedaan, is het niet zinvol om nog harder te gaan roepen of met nóg meer argumenten te komen dat gedrag, communicatie en social skills zo goed en belangrijk zijn. Vandaar dat we ervoor kiezen scherper te formuleren wie we zijn en waar we voor staan. Vooruitstrevend. Doordacht. Inspirerend. Dat zijn de merkwaarden die ons onderscheiden en waarmee we onze relevantie, zichtbaarheid en statuur in de markt vergroten’, verklaart Van Ommeren de herpositionering.

Massamediale campagne

Om haar groeiambities te realiseren heeft Bureau Zuidema de hulp ingeroepen van verschillende marketing- en mediapartners, waaronder De Positioneerders, Selmore en Brandwebbing. Van Ommeren: ‘We hebben een kompas voor de langere termijn ontwikkeld voor onze identiteit, positionering, boodschap en uitstraling. Marketing is daarin een speerpunt. Enerzijds om nieuwe vijvers aan te boren en anderzijds om oud-deelnemers goed aangehaakt te houden als ambassadeur van het merk. Om onze naamsbekendheid te vergroten zetten we nu voor het eerst in onze geschiedenis een massamediale campagne in. Advertenties op digitale masten langs snelwegen worden gecombineerd met printadvertenties in Het Financieele Dagblad. Zo zijn we letterlijk meer zichtbaar. Een grote stap en voor ons heel spannend. Ook werken we hard aan de optimalisatie van de deelnemersbeleving op onze eigen trainingslocaties en de gebruikerservaring op de website.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!