Boost jouw bedrijf op de socials: Social Media voor dummy’sBoost jouw bedrijf op de socials: Social Media voor dummy’s
Back Back Nieuws

Boost jouw bedrijf op de socials: Social Media voor dummy’s

10 augustus 2022

Reels, hashtags en interactie. Ook online verdient jouw bedrijf of locatie alle aandacht, maar waar begin je? Met deze vier simpele tips uit het Inspiratiemagazine Q3 & beyond geef je jouw bedrijf een boost via Social Media.

Reels

Instagram reels (korte filmpjes) is momenteel de makkelijkste manier om veel weergaven op je video te krijgen. Iedereen die Instagram gebruikt, scrollt veel door de reels om daarna op je normale feed te belanden. Zorg dus voor een krachtige en pakkende video over bijvoorbeeld jouw evenement. Bij een (te) lange of (te) informatieve video scrollt namelijk iedereen door. Laat beelden zien van de vorige editie en zorg dat de kijkers dit niet willen missen. Hou het kort en interessant, zo dat mensen vanzelf verder gaan zoeken naar wat dit evenement inhoudt.

Hashtags

Hashtags staan eigenlijk gelijk aan gratis likes. Door de juiste hashtags onder jouw bericht te plaatse,  lok je mensen die jou (nog) niet volgen naar jouw pagina of post. Veel mensen volgen bijvoorbeeld een hashtag, zoals #amsterdam. Organiseer jij een evenement in Amsterdam? Gebruik dan ook de hashtag #amsterdam. Zo kom je ook op de feed van mensen die jou niet volgen, maar wel deze hashtag.

Maar hoe vind je nou de juiste hashtags? Open Instagram en ga naar de zoekbalk, klik op hashtags en toets hier termen in die met jouw evenement te maken hebben. Kijk vervolgens hoeveel posts er al geplaatst zijn met deze hashtag. Zijn dit er een paar duizend, of meer? Neem deze hashtag dan mee in jouw lijst. Met een goede lijst aan hashtags vergroot je de kans dat jouw video of post gezien gaat worden door mensen die jouw pagina nog niet kennen, en dit zet zich dan ook weer om in verkeer naar jouw website.

Interactie

Zorg dat jouw social media interactief is. Hou bijvoorbeeld polls in je verhaal, dit nodigt mensen uit om het hele bericht te lezen en dan hun mening te geven. Stel ook eens een vraag onderaan je post. Zo worden mensen uitgenodigd om te reageren. Iedere comment telt als engagement en dat is waar het allemaal om draait op social media.

Platforms

Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter, Tiktok werken allemaal op hun eigen manier. Niet ieder platform is relevant voor ieder bedrijf. Zo ligt bij Tiktok de focus op een jonge doelgroep. LinkedIn is juist heel zakelijk en Instagram is meer een mix tussen de twee. Zoek dus goed uit welk platform het beste bij jouw bedrijf past!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!