Back Back Nieuws

BOOKX: 5 jaar zakelijke arrangementen voor Soldaat van Oranje – De Musical

04 november 2015

Soldaat van Oranje – De Musical vierde afgelopen vrijdag haar vijfjarig bestaan. De voorstelling werd die avond voor de 1.673e keer gespeeld en is al door ruim 1,8 miljoen bezoekers bezocht. Een ongekende prestatie, vooral wanneer je bedenkt dat de cast nog altijd voor een volle zaal mag spelen en de producent nog nooit een kortingsactie heeft hoeven doen. Ook de zakelijke markt weet deze langstlopende musical ooit te vinden, en doet dat al vijf jaar via BOOKX, specialist op het gebied van zakelijke- en groepsarrangementen.

We spraken met Willem Adriaanse, managing partner BOOKX, over de aantrekkingskracht van Soldaat van Oranje – De Musical en de samenwerking met de producent.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Fotocredits: Samuel van Leeuwen

Hoe houdt BOOKX de arrangementen voor Soldaat van Oranje – De Musical aantrekkelijk voor de zakelijke markt?
‘Dat heeft alles te maken met de voorstelling, die ontzettend overweldigend en goed is. Het is zo indrukwekkend dat je ook echt iets achterlaat bij de gasten.’

‘In feite zijn drie aspecten verantwoordelijk voor dit succes: dat zijn de TheaterHangaar, de voorstelling en de persoonlijke benadering die we constant op een hoog niveau weten te houden. Zowel via de mail, telefonisch, tijdens de uitvoering op de avond als de evaluatie. Deze drie elementen maken de arrangementen extra krachtig. Je moet ook altijd blijven vernieuwen, verrassen en kwaliteit leveren.’

Wat zou je tegen de markt willen zeggen?
‘Ik zou willen zeggen dat je, ondanks dat het al vijf jaar draait, nog steeds met relaties of medewerkers naar Soldaat van Oranje – De Musical kunt gaan. Een kleine twee miljoen mensen is geweest, maar dat is nog lang niet heel Nederland. Mensen veranderen van positie binnen organisaties en zo kun je ook hen weer fêteren met een onvergetelijke avond. Het herhalingsbezoek is overigens ook erg groot, zo ook onder onze zakelijke gasten. Elke keer weer zie je andere dingen, word je (anders) geraakt en beleef je het verhaal, de geschiedenis, opnieuw. Hoe dat kan? Alle elementen kloppen: de voorstelling de locatie, de catering, de persoonlijke benadering. Er wordt kwaliteit geleverd en dat wordt avond aan avond beloond door de vele bezoekers.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarom is dit een MUST-experience voor iedere live communicatie professional?

‘Hier is en wordt geschiedenis geschreven. Op allerlei niveaus; het is een nieuwe vorm van theater waarbij de musical bijna filmisch is neergezet. Hiermee is een stap gezet in een totaal nieuwe benadering van live communicatie. Het kan iedere event professional aan het denken zetten: want als je alle bestaande wetten naast je neerlegt, kan het succesvol uitpakken!’

Wat zou je kunnen zeggen over de samenwerking met Soldaat van Oranje – De Musical?
‘We hebben vanaf de eerste dag een 100%-partnership met Soldaat van Oranje – De Musical. Een zeer succesvolle samenwerking. Dat blijkt ook uit de 115.000 zakelijke gasten die we via BOOKX naar de voorstelling hebben mogen brengen. We overleggen regelmatig over hoe we de ingrediënten van de arrangementen kunnen verbeteren. Of dat nu een aanpassing aan het menu is, of hoe we in de zomerperiode arrangementen kunnen organiseren die buiten plaatsvinden, met een barbecue bijvoorbeeld.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Soldaat van Oranje – De Musical is al vijf jaar een begrip in Nederland en ook over de landsgrenzen geniet de voorstelling veel aandacht. Ook in 2016 kunnen we genieten van het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema, de ‘Soldaat van Oranje’.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!