Boek Sterk Digitaal Merk wint PIM Marketing Literatuur PrijsBoek Sterk Digitaal Merk wint PIM Marketing Literatuur Prijs
Back Back Nieuws

Boek Sterk Digitaal Merk wint PIM Marketing Literatuur Prijs

25 november 2022

Het boek ‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022. Auteur Ingmar de Lange, merkstrateeg bij zijn bureau Mountview, heeft met zijn recente publicatie een vernieuwend en degelijk onderbouwd boek over merkbouw neergezet. De jury prijst Ingmar om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie te delen en de heldere vertaalslag van strategisch merkdenken naar het digitale domein. De kracht van dit boek is gelegen in de behandeling van veel onderwerpen waar marketeers nu mee worstelen, zoals branding in relatie tot Artificial Intelligence, Big data, growth marketing en performance marketing. En dat alles in een zeer toegankelijke schrijfstijl. ’Sterk Digitaal Merk’ is zowel een must read voor alle marketeers als voor ervaren brand managers.

Geweldige update & mooie aanvulling 

Het boek geeft een waardevolle en integrale visie op moderne merkenbouw. In circa een derde van boek gaat Ingmar specifiek in op hoe merken het meeste kunnen halen uit digitaal. Het grootste deel van het boek gaat echter over hoe brandmanagement veranderd is het afgelopen decennium. 'Sterk Digitaal Merk' is een geweldige update op het gebied van brandmanagement en is een mooie aanvulling op de klassieke brandmanagement boeken van o.a. Keller en Ries. 

Top 3 marketingboeken van 2022

PIM reikte de PIM Marketing Literatuur Prijs voor de 20e keer op rij uit. De top-3 marketingboeken van 2022 zijn (in alfabetische volgorde van titel):

•            'Duwtje in de juiste richting', Joyce Croonen en Liza Luesink
•            'Sterk Digitaal Merk', Ingmar de Lange
•            'The future of shopping', Jorg Snoeck en Pauline Neerman

'Duwtje in de juiste richting' en 'The future of shopping' scoorden allebei hoog op zowel vernieuwing als praktische toepasbaarheid. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!