blooming organiseert eerste Secretaressedagblooming organiseert eerste Secretaressedag
Back Back Eventcase

blooming organiseert eerste Secretaressedag

09 juli 2018

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus en locaties die kunnen terugkijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek Eventcase.

Stralend voorjaarsweer en een enthousiaste groep professionals die compleet in de watten is gelegd. Dat alles tegen een achtergrond van één van de exclusiefste locaties in Nederland. Secretaressedag in bloomings landgoed Het Hof kon niet anders dan een razend succes worden.

 

Hoe zorg je ervoor dat een evenementenlocatie nog beter op onder de aandacht komt bij je zakelijke doelgroep? Je richt je op de boekers en beslissers: de secretaressen van je potentiële gasten. Secretaressedag, dat dit jaar op 19 april viel, bleek dan ook een uitgelezen kans om deze professionals warm te maken voor het chique Het Hof. Martijn Lindhout, hotelmanager van blooming: ‘We wilden meer aandacht voor Het Hof vanuit de zakelijke markt. Dat kan alleen als je mensen daar uitnodigt, want de plek spreekt voor zich. Zodra je de tuin ruikt, de ambiance voelt en Het Hof binnenloopt snap je het gelijk. Het idee om dit aan Secretaressedag te koppelen kwam van Mike Bosman, onze directeur. Secretaressedag is natuurlijk de perfecte dag om deze professionals, maar natuurlijk óók blooming eens goed in het zonnetje te zetten.’

Prikkelende invite

Niet alleen voor de dag zelf werd een speciaal programma uitgedacht. Ook in het uitnodigingstraject werd de nodige energie gestoken. Lindhout: ‘Het uitnodigingstraject hebben we in vieren gedeeld en over een periode van zo'n zes weken verspreid. Allereerst verstuurden we een save the date per post, daarin stond een link naar een online teaser. Dat was een film die ze op Youtube konden bekijken. Bij die kaart zat ook een bijzonder Sechuan bloemetje, een soort besje dat een bijzondere tinteling op de tong geeft en natuurlijk de nieuwsgierigheid prikkelde.’ De tweede fase van het traject was een VR-film, hiervoor kregen de secretaresses een VR-bril toegestuurd. Tijdens de film, die ze konden downloaden, kregen ze een virtuele rondleiding door Het Hof. Hier zat ook een 3D-kaart van het landgoed bij.

Survivalkit

Bij de derde mailing werd door middel van een VR-film de tuin rondom Het Hof getoond, daar zat bovendien een gedicht bij. ‘Bergen staat bekend om kunst, creativiteit en schrijvers, zo'n gedicht hoort daar voor ons wel bij. Dat vinden we echt belangrijk’, legt Lindhout uit. De laatste mailing was een kaart voor de leidinggevende van de secretaresse. ‘Hierin lieten we ze weten dat hun secretaresse die middag niet op kantoor zou zijn. Daar deden we een geestige survivalkit bij met praktische tips en zaken waar ze tijdens 19 april op moesten letten. Ze moesten zich immers een dagje alleen zien te redden.’ Het voortraject bleek een schot in de roos. ‘Degenen die alle delen van de uitnodiging goed had gevolgd reageerden heel enthousiast.’

In de watten

Op 19 april gaven niet minder dan 70 secretaressen gehoor aan de uitnodiging. Het blooming team had een vrij programma waarbij de gasten werden ontvangen met een lichte, walking lunch en een kort ontvangstwoord door Mike Bosman. Nadat de Bergense dichter Bo Baden een heus lofdicht ter ere van het bijzondere evenement voordroeg, verspreidde de groep zich over het landgoed. ‘Iedereen kon lekker kiezen’, vertelt Lindhout. ‘We wilden een heel ongedwongen verwenmiddag organiseren. De plek spreekt voor zich.’ Gasten konden kiezen voor een stoelmassage, in de tuinen kon op ezels worden geschilderd, er waren workshops waar haar- en make-upadvies werd gegeven, er was een cocktailbar voor een verfrissende gin-tonic en gasten konden mee met de tuinman door de tuinen rondom Het Hof. Ter afsluiting gaf Bart Brandjes een intiem concert.

Geslaagde investering

De dag werd afgesloten met een passende goodiebag, met onder andere de bekende blooming Dopper, huisgemaakte lekkernijen uit de blooming keuken en het lofgedicht geprint op feestelijk formaat. Last but not least kregen gasten een aantrekkelijk aanbod als ze dit najaar boeken, dat is waar de middag uiteindelijk om draaide. Al met al een zeer geslaagde middag, vindt Lindhout terugkijkend op de middag. ‘Dat hoorden we van alle gasten. De opkomst was goed en heel divers, we kregen achteraf veel bedankmails, iedereen was aangenaam verrast. We hebben dan ook echt uitgepakt. Er werd ter plekke al geboekt voor events, ik vermoed dan ook dat er de komende maanden nog veel meer uit gaat komen.’

Door > Cintha Rood

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!