Apollo Reizen betreedt Nederlandse markt Apollo Reizen betreedt Nederlandse markt
Back Back Nieuws

Apollo Reizen betreedt Nederlandse markt

13 februari 2023

Onder het motto ‘Reizen is een noodzaak, geen luxe’, opent reisplatform Apollo Reizen vandaag officieel haar deuren in Nederland. Apollo heeft als doel om de meest genereuze en sportieve reisaanbieder van ons land te worden. Hiervoor zal de reisexpert haar decennialange ervaring inzetten om zo optimaal in te spelen op de Nederlandse reistrends van 2023. 

Met ruim 30 jaar aan ervaring met traditionele pakketreizen is Apollo zeker geen debutant. De reisorganisatie begon als kleine Scandinavische Griekenland-expert en is nu één van de meest toonaangevende aanbieders rond het Middellandse Zeegebied, met name op het gebied van sportreizen. 

Gelijkenis Scandinaviërs en Nederlanders

Dat Apollo haar eerste kantoor buiten de Scandinavische grenzen in Nederland opent is niet verwonderlijk; er is onder Nederlanders een grote interesse in de focusgebieden van de reisorganisatie. Qua reisgewoonten, trends en persoonlijkheden lijken Nederlanders en Scandinaviërs behoorlijk op elkaar. Beatriz Rivera, woordvoerder Apollo Reizen looft de gemeenschappelijke voorliefde voor de mediterrane zon, cultuur en gastvrijheid. Daarnaast houden zowel Nederlanders als Scandinaviërs van sportieve tripjes, waardoor wij perfect bij elkaar passen. 

‘Filling the gap’

Ondanks het grote aanbod aan reisorganisaties, is Apollo ervan overtuigd dat haar combinatie van expertise, persoonlijke service, ruim bestemmingsaanbod en gunstige voorwaarden inspeelt op de grote vraag vanuit de Nederlandse markt en daardoor iets extra’s kan bieden.

Rivera legt uit: ‘Wij geloven echt dat reizen een noodzaak is, geen luxe. Daarom doen we ons uiterste best om aan de behoeften en verwachtingen van onze klanten te voldoen. We rekenen bijvoorbeeld geen servicekosten, rekenen bagage mee in onze prijzen en bieden ruime betalingsvoorwaarden - allemaal om het onze reizigers zo gemakkelijk mogelijk te maken de wereld te ontdekken.’ 

Honger naar ervaringen en ontdekken

De sterke positie van Apollo in het Middellandse Zeegebied en vooral Griekenland haakt daarnaast in op de grootste reistrends van 2023, zoals gepersonaliseerde hotelervaringen, kleinschalige en authentieke bestemmingen en actieve vakanties. Bovendien spreekt de merkpositionering van Apollo, met de slogan ‘Go. Live a little!’, rechtstreeks tot de verbeelding van reizigers die meer van de wereld willen ontdekken. Een groep die door de beperkingen tijdens de coronapandemie sterk in omvang gegroeid is.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!