Back Back Nieuws

Amsterdam RAI en KLM: meer beurzen en congressen naar Amsterdam

05 oktober 2011
Amsterdam RAI en KLM hebben deze week een meerjaren contract ondertekend. Hiermee bundelen zij hun krachten en maken het internationale beurzen, congressen, evenementen en hun bezoekers voordelig en aantrekkelijk om naar Amsterdam te komen.

 

Bidprocedure

Amsterdam RAI en KLM werken vanaf nu intensief samen om grote internationale evenementen naar Amsterdam te halen en te behouden. Jaarlijks gaat het om zo’n 25 bidprocedures van grote, internationale beurzen en congressen. KLM biedt de organisatoren vluchten aan zodat zij naar Amsterdam kunnen komen om de voordelen van Amsterdam RAI en het vliegen met KLM zelf te kunnen ervaren. Daarnaast heeft KLM met de ‘Air France & KLM Global Meetings’ online boekingstool een instrument waarvan alle organisatoren en hun bezoekers en exposanten gebruik kunnen maken.

 

Taskforce City Wide Congresses

‘Amsterdam RAI neemt KLM vanaf nu standaard mee in haar bidprocedures bij beurzen, congressen en andere evenementen in samenwerking met de Taskforce City Wide Congresses’, aldus Hans Bakker, directievoorzitter Amsterdam RAI. Taskforce City Wide Congresses is een samenwerkingsverband tussen Amsterdam RAI, ATCB, Amsterdam Airport Schiphol, GVB, TCA, hotels en Economische Zaken van de gemeente Amsterdam. Het doel van de Taskforce is het efficiënt opzetten van meerdere bids voor grote congressen.

 

Air France & KLM Global Meetings

Air France & KLM Global Meetings biedt organisatorenvan (internationale) beurzen, congressen en evenementen een, voor de luchtvaartindustrie, uniek online programma. Organisatorenmaken met deze gratis, online booking tool hun evenement aantrekkelijker voor bezoekers en exposanten. Harm Kreulen, directeur KLM Nederland: ‘De aantrekkelijke en flexibele organisatie van Amsterdam RAI in combinatie met het gemak en de voordelen van KLM’s ‘Air France & KLM Global Meetings’ boekingstool en het groot aantal vliegbestemmingen van KLM, maakt het extra aantrekkelijk om voor Amsterdam te kiezen’.

 

Promotie en dienstverlening

Daarnaast zet KLM haar eigen internationale media in (aan boord en in haar meer dan 70 lokale markten) om potentiële bezoekers te informeren over de beurzen, congressen en evenementen. Ook binnen Amsterdam RAI zal worden geïnvesteerd in het optimaliseren van de gastbeleving, zoals een servicebalie tijdens internationale evenementen voor inchecken en omboeken van reizen.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!