Back Back Interview

Allan Hardenberg: ‘De weg van de minste weerstand levert nooit het beste resultaat op’

16 februari 2012

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Allan Hardenberg, Directeur van Alda Events.

Wie is Allan Hardenberg?
Streber, leergierig, loyaal. Samenwonend. Zoontje van 10 jaar. 2 zwarte labradors. Directeur Alda Events en één van de oprichters

Kort bedrijfsprofiel:
Alda events is een energiek bedrijf die zich nationaal en internationaal heeft gespecialiseerd in het organiseren en produceren van grootschalige evenementen in de Electronische muziek business.

Mijn motto:
Ik heb een maandelijkse motto. Mijn laatste motto is ‘complaining is advertising your own stupidity’.

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
Armin Only World Tour.

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Onze focus ligt niet alleen in Nederland, maar ook op internationaal vlak. Ik zie de toekomst dus positief met voldoende kansen om als branche te groeien.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ja, maar ik blijf altijd nieuwe goals stellen.

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Boeken, films, trainingen, reizen en plezier hebben in mijn werk.

Mijn droom:
Om voor een goed doel een evenement te organiseren dat tegelijk op verschillende werelddelen plaats vindt met zowel pop artiesten als dj’s.

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Cirque de Soleil.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Altijd kijken door de bril van een bezoeker. Rest is detail.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Lowlands, de Parade, Tomorrowland.

Mijn grootste hobby:
Tennis, sportschool en lezen.

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Haar naam was Sarah, Queste , De Wereld Draait Door / Dino Show.

Favoriete vakantieland en –stad:
Australië, Ibiza.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Minimal Techhouse, diverse pop muziek (Madonna, Coldplay, Linkin Park).

De grootste blunder:
Denken om in 4 maanden een evenement te kunnen promoten. Wijze les.

Hoe ‘social media’ ben ik?
Ik ben actief op Twitter, Facebook en LinkedIn.

Over 5 jaar… :
Dan zijn wij nog meer gespecialiseerd in het organiseren en bedenken van diverse concepten in de entertainment business. Zowel op creatief vlak, uitvoerend en marketing technisch. En een uitblinker in het organiseren van Festivals en DJ concerten in de belangrijkste markten ter wereld. 

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Dat ik kok geweest ben in een Hema restaurant.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
De weg van de minste weerstand levert nooit het beste resultaat op. Dus blijven vernieuwen en uitkijken voor automatisme. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!