Back Back Nieuws

Actie Bavaria zorgt voor stortvloed aan buzz

24 juni 2010
Wekelijks onderzoeken Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland. De afgelopen week was er één onderwerp dat er significant uitsprong: de FIFA strafzaak rondom de Bavaria jurkjes.

In week 24 waren de meest opvallende bevindingen:

- Bijna 48% van de buzz is Bavaria en DutchDress gerelateerd
- Behalve in Nederland is het onderwerp - en met name de reactie van de FIFA-wereldwijd een hot topic in het social media landschap.
- Albert Heijn en Heineken zakken behoorlijk weg (en worden negatiever beoordeeld)

De social media top 3 van week 24 in de WK Fan Buzz Radar:

Bavaria (buzz aandeel 47,68%)
Heineken (buzz aandeel 5,73%)
Albert Heijn (buzz aandeel 3,24%)


Conclusie
'Het zal niemand verbazen. De actie van Bavaria en vooral de reactie van de FIFA zorgden voor een stortvloed aan buzz. De verwachting is echter dat na de schikking tussen de brouwer en FIFA deze week, er snel minder buzz zal komen. We zijn benieuwd welk topic in dit 'gat' zal springen. Volgende week zullen we het weten!', zo concludeert SocialMedia8.

Op de foto: Sylvie Meis

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!