Krachtvoer Events
31 oktober 2025

600 medewerkers, één missie: Krachtvoer Events Noordkade en Groep Arthur brengen verbinding

Door Bianca Hidajat

Rubrieken

Softwarebedrijf SAP bracht begin september ruim zeshonderd medewerkers uit Nederland, België en Luxemburg samen voor een grootschalig event op de Noordkade in Veghel - de industriële thuisbasis van Krachtvoer Events. De organisatie lag in handen van het Belgische bureau Groep Arthur, dat bekendstaat om zijn strategische en conceptuele eventaanpak. Wij spraken Bert Evens, oprichter van Groep Arthur, over het creatieve concept, de samenwerking en de kracht van beleving. Ook Joris Schoenmakers, Projectmanager bij Krachtvoer Events Noordkade en verantwoordelijk vanuit de locatie, was nauw betrokken bij de uitvoering. Het event stond volledig in het teken van verbinding en kennisdeling.

Het doel van het evenement was tweeledig. Enerzijds om de samenwerking tussen alle medewerkers in Benelux te versterken. Anderzijds om strategische doelstellingen en kennis op teamniveau over te brengen in een inspirerende setting. ‘Het gaat ons altijd om méér dan een perfect georganiseerde dag’, vertelt Bert. ‘We streven er altijd naar om strategie en boodschap te vertalen naar een beleving die blijvend impact maakt. Pas dan is een event geslaagd.’ En zo geschiede.

Voortraject in de spotlight 

Het programma begon al ruim voor aanvang van het event. Zo kon iedereen die de reis ging maken naar De Noordkade al genieten van een live radioshow, die verzorgd werd door een tijdelijke studio op locatie; medewerkers werden vermaakt met muziek, verhalen en live interactie. Een originele manier om van een busreis vanuit Brussel of een autorit een gezamenlijke ervaring te maken. ‘We wilden de reis zélf onderdeel maken van de beleving,’ legt Bert uit. ‘Collega’s konden via WhatsApp berichten sturen, iemand nomineren voor een bloemetje of een favoriet nummer aanvragen. Zo ontstond onderweg al een gevoel van samenhorigheid - nog voor het event officieel begonnen was.

Plenaire aftrap met energie en humor

Aangekomen op de Noordkade Veghel volgde een plenaire kick-off in de Theaterzaal, waar directieleden van SAP het podium deelden met klanten en internationale sprekers. Het programma combineerde panelgesprekken, presentaties, entertainment en awards. De mix tussen inhoud en informele interacties werkte fantastisch. Bert: ‘Een onverwacht humoristisch moment ontstond tijdens een panel interview. Die twee waren zó verschillend - nuchter tegenover expressief - dat het bijna cabaret werd. In de repetitie dacht ik nog: dit kan spannend worden, maar op het moment zelf klopte alles. En dat is wat je wilt. Mensen raken met een open dialoog in een veilige omgeving.’

7x een creatieve break-out

Brainstormen in een atelier met schildersezels of al puzzelend ontsnappen uit een escaperoom - voor elk team werd na de plenaire start een creatieve break-outsetting met passende inhoud georganiseerd. Zo werd leren en kennisdelen niet alleen inhoudelijk, maar ook fysiek en visueel krachtig ondersteund. ‘We wilden dat leren voelbaar werd,’ zegt Bert. ‘Niet door alleen te luisteren, maar vooral te doen. Door kennisdeling te koppelen aan creatieve formats onthouden mensen de inhoud veel beter.’ Joris vult aan: ‘Het idee van Groep Arthur om 7 creatieve workshops in diverse break-outsettings te organiseren past perfect bij de ruimtes op onze locatie. We krijgen vaak als feedback dat bezoekers de ruimtes erg inspirerend vinden. Daarnaast zijn de ruimtes zo flexibel, dat bijna alles mogelijk is.’

Eén team, één missie

Groep Arthur trad op als conceptontwikkelaar en regisseur van het evenement, terwijl Krachtvoer Events Noordkade niet alleen de locatie, maar ook de catering, techniek, inrichting en logistieke ondersteuning verzorgde. Die nauwe samenwerking zorgde ervoor dat het evenement veel meer werd dan een standaard bijeenkomst. ‘In een relatief korte tijd hebben we door gezamenlijk een extra stap te zetten en intensief samen te werken alle wensen, doelstellingen en ideeën van Groep Arthur en SAP geweldig vorm kunnen geven op onze locatie’, vertelt Joris. Ook Bert Evens van Groep Arthur benadrukt dat juist die hechte samenwerking het succes bepaalde: ‘We vormen altijd één team met de klant en de partners. Alleen zo kun je de doelstellingen van de opdrachtgever optimaal vertalen naar de praktijk. Krachtvoer dacht fantastisch mee over de ruimtes, de logistiek en de sfeer. Daardoor werd het evenement meer dan de som der delen.

Foto's: Augusta Photo