1# Een boksring als centraal middelpunt
Een spreker op een podium zetten kan in de sportieve omgeving van Papendal creatiever. Marthijn: ‘Midden in de zaal zetten we een boksring neer, met tribunes er omheen. De spreker staat letterlijk in het middelpunt van de belangstelling, waardoor veel interactie met het publiek ontstaat. De kenmerkende microfoon die uit het plafond midden in de boksring wordt gehangen om sprekers aan te kondigen, maakt de hele setting af.’
#2 Een zakelijke congresopstelling in de Athenezaal
Een curved projectiescherm van maar liefst 25 meter breed, 2.000 tafelmicrofoons, een online stemsysteem en acht tolken. Op het moment van onze afspraak heeft Marthijn, samen met zijn collega Caroline van Kooten, net het grootse congres van de internationale volleybalbonden achter de rug. Marthijn: ‘In plaats van gebruik te maken van het huidige podium werd de opstelling voor dit event, met 400 bezoekers in een cabaretopstelling, een kwartslag gedraaid, waarmee nóg meer mogelijkheden gecreëerd kunnen worden.’
#3 Een congres én festival in één: een congrestival bij Papendal
Wanneer je een zakelijk congres wilt organiseren met een meer informele en inspirerende impact op de deelnemer, dan biedt een ‘congrestival’- opstelling uitkomst. Bij een congrestival zijn deelnemers vrij te kiezen aan welk onderdeel ze meedoen. De Athenezaal leent zich uitstekend voor een congrestival-opstelling, waarbij in één ruimte zowel de (keynote) presentaties, als een informele setting voor horeca- en netwerkmomenten gerealiseerd kunnen worden.
#4 De Athenezaal inrichten met iglo’s als subzalen
Met een grootte van in totaal maar liefst 1650 vierkante meter is de Athenezaal goed in te richten als centraal plein met subzalen. Onlangs heeft een opdrachtgever zes opblaasbare iglo’s geplaatst in de Athenezaal, wat een unieke ‘wauw-factor met zich meebracht. De iglo’s hadden een inspirerende werking op de deelnemers en droegen bij aan aanzienlijk meer creativiteit.
#5 De Athenezaal als decor voor een grootse productpresentatie
Zelfs voor de lancering van een nieuw model auto is de Athenezaal goed geschikt. Onlangs reden meerdere Toyota’s (leverancier van TeamNL) de zaal binnen om te worden gepresenteerd aan het aanwezige publiek. Marthijn: ‘Via de zijkant van de zaal kunnen auto’s eenvoudig worden binnengereden. Maar ook andere productpresentaties zijn mogelijk. De zaal wordt voor driekwart ingedeeld als beurs/productpresentatievloer. Het andere deel van de zaal wordt plenair ingericht met een theateropstelling, alwaar het product visueel wordt gepresenteerd en alle ins en outs worden uitgelegd.’
#6 Een creatieve beursopstelling in de Athenezaal
De nieuwste producten en -innovaties presenteren op slechts enkele vierkante meters. De Athenezaal is uitstekend geschikt om in te richten als beursvloer. Marthijn: ‘We hebben diverse mogelijkheden voor stroomvoorzieningen en meubilair. Aan de hand van de wensen van de klant maak ik een tekening zodat er goede looproutes zijn en ook de catering goed naar voren komt. We kunnen verschillende stands plaatsen, van 2x2 meter tot 10x10 en zelfs tot 4 meter de lucht in. Voordeel is ook dat we een truss hebben, waaraan standhouders diverse dingen kunnen ophangen.’
Deze manieren zijn slechts een greep uit de mogelijkheden. Marthijn: ‘We kunnen met de Athenezaal alle kanten op. Van een feest met een grote dansvloer of een examenopstelling tot een modeshow en informele theater/cabaretopstelling. In de Athenezaal hebben we voor een feest of staande receptie een capaciteit tot wel 2.200 personen. In theateropstelling kunnen we 1.400 personen huisvesten en in cabaret 400. Op het buitenterrein kunnen we events hosten tot 10.000 personen. Bij Papendal ‘verkopen’ we nagenoeg geen NEE, we kijken altijd naar wat er mogelijk is om grootse prestaties te leveren.’
Tekst: Angelique Aalders