Goud en zilver voor Obsession & Live Legends tijdens BEA World FestivalGoud en zilver voor Obsession & Live Legends tijdens BEA World Festival
Back Back Nieuws

Goud en zilver voor Obsession & Live Legends tijdens BEA World Festival

06 december 2022

Het project 'Amels 80 - Digital World Premiere' voor Damen Yachting is bekroond met goud en zilver tijdens de 17editie van het BEA World Festival. Tijdens de uitreiking in Rome werd de case in de categorie Product/Service Launch uitgeroepen tot de beste in zijn soort. Daarnaast eindigde het project als tweede in de categorie Digital Event. Het BEA World Festival is het meest prestigieuze initiatief als het gaat om erkenning in de eventindustrie. In totaal deden er ruim 40 landen een gooi naar de prijzen.

De Best Event Award (BEA World) is een internationale prijs in de eventindustrie waarbij creativiteit & innovatie, uitvoering, effectiviteit, kanaalstrategie, relevantie en de algehele kwaliteit van een project erkent worden. ‘Na goud in 2020 voor KPN Mission Maximize tijdens de Global EventEx awards, bewijzen we wederom dat we op het allerhoogste niveau mee kunnen doen. Ik ben enorm trots dat we de beste product lancering ter wereld op onze naam kunnen schrijven. Een echte teamprestatie’, aldus Hans Klaver.

Kracht van een afwijkende aanpak

Het breken met conventies kan zeker als belangrijkste factor gezien worden voor het succes van de Amels 80 Digital World Premiere. De doelgroep bestond uit drie verschillende groepen: VVIP's, algemene publiek en relevante pers. Bij dit lanceringsevent werden de behoeften van deze drie groepen gecombineerd. Met behulp van een op maat gemaakt online platform, was het mogelijk om drie verschillende tracks op te zetten met ieder een eigen unieke aanpak. Het ontwerpen van een digitaal eventprogramma dat brak met de traditionele benaderingen van het lanceren van producten binnen deze specifieke industrie, maakte het mogelijk om op te vallen en een hoge interactiefrequentie te bereiken met een van de moeilijkst te bereiken doelgroepen. Deze aanpak en manier van breken met conventies bij een lanceringsevenement maakten dit project zeker awardwaardig.

Wat zou een volgende evolutie kunnen zijn?

'Het programma voor deze lancering werd bedacht door onze eigen programmamaker Amber Jobse. Het belangrijkste is dat we bij elk onderdeel hebben gekeken wat echt een volgende evolutie zou kunnen zijn. Hoe kunnen we alles een stapje hoger tillen? Zo werd het tafelgesprek close gefilmd waardoor het leek alsof je ook aan de tafel zat en hierdoor kreeg je als VVIP het idee dat je er echt bij zat. Deze persoonlijke aanpak hebben we uiteindelijk verwerkt in de gehele show en tijdens het persmoment. Bij elk onderdeel hebben we gekeken hoe we het konden vernieuwen zonder ons doel uit het oog te verliezen’, aldus Amber Jobse.


Ben je benieuwd naar de aanpak, uitvoering en het uiteindelijke debuut? Bekijk hieronder de award video van dit met goud- en zilverbekroonde project.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!