Venuesuite lanceert boeking widgetVenuesuite lanceert boeking widget
Back Back Nieuws

Venuesuite lanceert boeking widget

22 september 2021

De pandemie heeft de hospitality branche hard getroffen. Gelukkig is de weg naar herstel ingezet met onder andere de afschaffing van de 1,5-meterregel. Om evenementenlocaties en hotels te ondersteunen bij het herstel, introduceert Venuesuite de website boeking widget. Met deze boeking widget kunnen locaties via hun eigen website gemakkelijk online geboekt worden voor bijeenkomsten. Zonder tijdrovende offertetrajecten.

De trend dat opdrachtgevers meer last-minute en voornamelijk via online kanalen willen boeken, is door de pandemie in een versnelling gekomen. En daar liggen mooie kansen voor locaties om op in te spelen. Opdrachtgevers willen namelijk niet meer onnodig lang hoeven te wachten op uitgewerkte offertes en verwachten naast een snellere response, nu ook buiten de standaard kantoortijden, inzage in prijzen en beschikbaarheid. Door de boeking widget op de eigen website te plaatsen, kan een locatie haar opdrachtgevers nu zelfstandig een aanvraag laten plaatsen door een ruimte te selecteren inclusief de gewenste catering, audiovisuele middelen en extra’s.

Ralph van Hooijdonk (oprichter Venuesuite): ‘Naast het omzetverlies door Covid-19 vormt de krapte op de arbeidsmarkt een extra uitdaging voor locaties richting herstel. Door het ontwikkelen van de boeking widget willen we locaties helpen om meer boekingen te ontvangen, zonder dat dit extra FTE’s hoeft te betekenen.’

Direct contact

Wat voorheen soms dagen kon duren, is nu via de boeking widget binnen een paar minuten geregeld. Hierdoor is het boeken van een locatie voor een zakelijke bijeenkomst nu net zo makkelijk als het boeken van een AirBnB. Met direct contact tussen locatie en opdrachtgever. Hiermee kan een locatie zich natuurlijk onderscheiden in de markt. Maar er is nog een voordeel; het bespaart de locatie zelf ook veel tijd aangezien er via de boeking widget enkel nog kant-en-klare-aanvragen binnenkomen. Doordat de opdrachtgever zelf zijn of haar digitale offerte samenstelt, kan een locatie zodoende tijd en resources, die normaliter in het opstellen van offertes gaan zitten, in andere kerntaken steken.

Annika Jacobs (Account & Event Specialist Pillows Hotels): ‘Als we geen boeking widget zouden hebben dan zouden we meer tijd besteden aan het maken van offertes. De tijd die we nu daarmee besparen kunnen we besteden aan details en bovendien ondersteuning bieden aan onze gasten.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!