Zo bereid je je voor op een bedrijfsevenementZo bereid je je voor op een bedrijfsevenement
Back Back Nieuws

Zo bereid je je voor op een bedrijfsevenement

31 januari 2023

Het nieuwe jaar is een goed moment om je bedrijf eens wat extra in the picture te zetten. Een manier om dit te doen is om met je onderneming op een bedrijfsevenement of beurs te gaan staan. Op die manier kun je je doelgroep laten zien wat jij ze te bieden hebt en waarom ze voor jou zouden moeten kiezen en niet voor de concurrent. In dit artikel helpen we je op weg met de voorbereiding van zo’n evenement. Dus ben je op zoek naar tips om het beste uit deze dag te halen? Lees dan zeker verder! 

Kondig het aan

Wanneer je hebt besloten om op een beurs te gaan staan is het slim om dit groots aan te kondigen zodat jouw doelgroep weet waar ze je kunnen vinden. Je bent vast al actief op de sociale mediakanalen en het is dan ook handig om het hier kenbaar te maken dat je met je onderneming op die desbetreffende beurs of dat ene evenement gaat staan. Je kunt ook vragen of het evenement in kwestie jou – eventueel tegen betaling – kan aankondigen in folders, flyers of op de website. 

Richt je stand optimaal in

Mensen hebben snel de neiging om hun stand op de beurs te vol in te richten. Een belangrijke tip is om je stand juist netjes en overzichtelijk te houden. Denk goed na over welke producten je wil laten zien. Kies dat product waarvan jij denkt dat het de beste kwaliteit en echt de uitstraling laat zien die jij op geïnteresseerden wil overbrengen. Verder kun je je nog oriënteren op banners of kartonnen displays om jouw stand aantrekkelijker te maken. 

Ga voor relatiegeschenken

Bezoekers van een beurs of evenement zullen veel stands bezoeken en veel verschillende mensen spreken. Daarom is het belangrijk om een goede indruk achter te laten. Dit kun je voor elkaar krijgen met relatiegeschenken. Ga dan op zoek naar kleine attenties die je aan je bezoekers mee kunt geven. Wanneer ze later deze bedrukte relatiegeschenken terugzien zullen ze eerder een positief gevoel aan je overhouden. Kleine relatiegeschenken zoals pennen, aanstekers of USB-sticks met logo kunnen mensen makkelijk in hun tas of broekzak stoppen en zijn dus erg geschikt voor beurzen en evenementen. 

Bereid een praatje voor

Je wil jou product of dienst natuurlijk zo goed mogelijk kunnen aanprijzen. Daarom is het belangrijk om van tevoren duidelijk voor ogen te hebben wat je erover wil vertellen. Bereid daarom een praatje voor dat je kunt vertellen aan je bezoekers. Zo’n praatje wordt ook wel een elevator pitch genoemd en duurt vaak niet langer dan 30 seconden. Dit verhaaltje zal dan natuurlijk weer aanknopingspunten opbrengen voor een gesprek waarin je meer de diepte in kunt gaan.

Maak het leuk

Een bedrijfsevenement hoort natuurlijk ook leuk te zijn. Ga daarom achteraf met je collega’s wat eten of duik een café in. Soms kun je ook op de beurs regelen dat je personeel gratis mag eten en drinken. Laat dan polsbandjes met logo vormgeven en deel deze uit aan je personeel. Je kunt dan een afspraak maken met de initiatiefnemers van de beurs dat je werknemers bij het vertonen van de polsbandjes gebruik mogen maken van het eten en drinken op de beurs. Wie weten leggen ze nog contacten die later handig voor jou kunnen uitpakken!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!