Back
Nieuws
Zakelijke toerist maakt kennis met Friesland en Waddengebied
13 april 2013Circa 50 meetingplanners uit Nederland en België hebben gisteren en vandaag kennis gemaakt met Friesland en het Waddengebied als locatie voor zakelijke bijeenkomsten, congressen en vergaderingen. Ze deden dit tijdens een tweedaags kennismakingsarrangement georganiseerd door Beleef Friesland, samen met locaties en event-, en congresorganisatoren in Friesland.
Commissaris van de Koningin John Jorritsma opende de sitevisit in het WTC Expo in Leeuwarden en heette alle gasten welkom in de mooiste provincie van Nederland. Vervolgens riep Jant van Dijk, namens Beleef Friesland, de gasten op om de komende dagen hun zintuigen te laten prikkelen. 'Want Fryslân is een provincie die je moet beleven en proeven. De veelzijdigheid, authenticiteit en de Friese gastvrijheid maken deze provincie uniek.'
Drie programmas
Commissaris van de Koningin John Jorritsma opende de sitevisit in het WTC Expo in Leeuwarden en heette alle gasten welkom in de mooiste provincie van Nederland. Vervolgens riep Jant van Dijk, namens Beleef Friesland, de gasten op om de komende dagen hun zintuigen te laten prikkelen. 'Want Fryslân is een provincie die je moet beleven en proeven. De veelzijdigheid, authenticiteit en de Friese gastvrijheid maken deze provincie uniek.'
Drie programmas
De gasten konden kiezen uit drie gevarieerde programmas. 'Anders congresseren en vergaderen' liet de gasten bijzondere locaties voor bijeenkomsten en activiteiten zien. 'Puur Friesland' nam de bezoeker mee in de wereld van de Friese gastvrijheid, authenticiteit en culinaire mogelijkheden in en rondom Sneek. Tijdens het derde programma 'Waddenexperience' beleefden de meetingplanners de mogelijkheden van het Waddengebied, door een bezoek aan Vlieland.
In de etalage
In de etalage
Een bijzonder aspect van de sitevisit is dat deze georganiseerd werd door Beleef Friesland, in samenwerking met organisatiebureaus die doorgaans elkaars concurrenten zijn. Gezamenlijk hebben ze besloten om Friesland en het Waddengebied als zakelijke bestemming in de etalage te zetten. De sitevisit is onderdeel van de campagne, die dit jaar wordt georganiseerd om de zakelijke bezoeker voor Friesland en het Waddengebied te interesseren.
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!