Voorbereiden op Society 3.0Voorbereiden op Society 3.0
Back Back Nieuws

Voorbereiden op Society 3.0

08 juni 2017

Financiële, sociale en ecologische meerwaarde creëren voor zoveel mogelijk mensen. Hoe doe je dat? Daar draait het om tijdens het Directeuren Netwerk Festival op 14 juni in Kasteel Maurick te Vught. Het is het eerste landelijke festival in Nederland met dit uitdagende thema voor directeuren en ondernemers uit alle mogelijke branches. Onder het motto 'Shift happens - be prepared', gaan ondernemers samen inhoudelijk in op technologische en sociale veranderingen waar de wereld mee te maken krijgt. Trendwatcher Ruud Veltenaar neemt de ondernemers mee in deze snel veranderende wereld, maar ook kan de toekomst geproefd worden op het inspiratieplein met bijvoorbeeld een speculatief vlees ijsje of een kijkje in een als supermarkt vermomde expositie over nanotechnologie.

Initiatief

Het festival is een initiatief van Directeuren Netwerk Nederland (DNN) dat wekelijks inspirerende lunches en events organiseert voor honderden gelijkgestemden om met en van elkaar te leren en zakelijk en persoonlijk te groeien. 'Dat zijn altijd kleinschalige bijeenkomsten. Met het Directeuren Netwerk Festival pakken we het groter en landelijk aan, maar ook op het festival zorgen we voor kleinschalige verbindingen door inhoud', zegt Dorine van der Wijk van Directeuren Netwerk Nederland. 'We bieden een gevarieerd programma, waarbij we inhoudelijk echt de diepte in gaan. Dit jaar kijken we of onze leden persoonlijk en zakelijk in staat zijn om te transformeren naar een organisatie, en uiteindelijk naar een wereld, die duurzamer en socialer is. We willen onze leden voorbereiden op Society 3.0. Ze kunnen hun eigen reis naar de toekomst maken, meedoen in een denktank of zich op een interessante manier 'wakker laten schudden' door de bevlogen spreker Ruud Veltenaar.'

Van groot naar Groots

Trendwatcher, filosoof en bijzonder hoogleraar Veltenaar spreekt over trends en ontwikkelingen met impact op onze welvaart, welzijn, leven en werk. 'Ik focus me vooral op wat mensen zouden moeten doen in onze wereld die in sneltreinvaart transformeert naar een volgende fase in onze beschaving. Ik weet hoe directeuren en ondernemers hun assets – resources, mensen, kennis en ervaring – moeten inzetten om resultaten te verbeteren en tegelijk bij te dragen aan het creëren van een wereld waar naar we allemaal verlangen. Dat is geen baan, geen project en ook geen activiteit. Het is een levensstijl. Je gaat ermee naar bed en je staat ermee op. Dat vraagt om een andere mindset. Bewustwording van de noodzaak om het anders te doen. Het gaat om 'Business for Good', ofwel: we moeten van 'groot naar Groots', waarbij het uitgangspunt de profound purpose is. Met andere woorden: ben je zelf en met je organisatie in staat om financiële, sociale en ecologische meerwaarde te creëren voor zoveel mogelijk mensen? Dat is de vraag die er toe doet en die je als mens en als bedrijf moet beantwoorden.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!