Voor het eerst een compleet overzicht van alle mogelijke eventbadges Voor het eerst een compleet overzicht van alle mogelijke eventbadges
Back Back In de spotlights

Voor het eerst een compleet overzicht van alle mogelijke eventbadges

22 december 2022

Of het nu gaat om een zakelijk congres of een symposium met verschillende lezingen, er wordt regelmatig gebruik gemaakt van badges voor de bezoekers van zakelijke evenementen. En dat is niet zonder reden. Naast dat badges zorgen voor een professionele uitstraling zijn ze ook erg praktisch. Toch begint het veel eventmanagers te duizelen wanneer er voor hun evenement een badge geregeld moet worden. Wat zijn precies de mogelijkheden en welke verschillende soorten badges zijn er eigenlijk? Met de lancering van een nieuw platform geeft ‘Badgesvoorevenementen.nl’ antwoord op onder meer deze vragen.

Een goede eerste indruk achterlaten

Steeds vaker kiezen zakelijke eventmanagers voor een badge tijdens hun evenement. Een badge is immers vaak de eerste indruk die bezoekers van het evenement krijgen. Het is dan ook een waardevolle toevoeging om de deelnemers een badge mee te geven met een mooi design dat volledig in de huisstijl van het event is. Zo draag je vanaf moment één bij aan de beleving van de bezoeker én zorg je ervoor dat zij elkaar tijdens het evenement eenvoudig kunnen herkennen.

 

Je kunt badges op verschillende manieren inzetten. Geef bijvoorbeeld de VIP gasten, de reguliere gasten en de pers een andere kleur badge om hen makkelijker van elkaar te onderscheiden. Of print het persoonlijke programma op de badge van bezoekers zodat zij precies weten hoe laat zij bij welke sessie worden verwacht. De mogelijkheden zijn talrijk en juist omdat het gebruik van badges verschillende voordelen kent, is er steeds meer behoefte aan meer informatie over deze mogelijkheden. Toch merken verscheidene evenementenorganisaties dat er nog veel onduidelijkheid heerst als het gaat om het laten ontwerpen en bestellen van badges.

Duidelijke en volledige informatie 

Wanneer je overweegt gebruik te maken van een persoonlijke badge voor jouw gasten is het uiteraard van belang om te weten wat daarbij komt kijken. Er is van alles mogelijk en je moet als eventmanager keuzes kunnen maken. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om de badges van tevoren te laten drukken, of om deze live op locatie te printen. Kies je voor live badgeprinting, dan moeten er printers en andere materialen aanwezig zijn. Daarnaast zijn er materialen zoals clips en lanyards nodig om de badge te kunnen dragen, het gebruik hiervan is weer afhankelijk van het formaat van de badge. En dan zijn de verschillende soorten badges waar je uit kunt kiezen nog niet benoemd.

Draag bij aan een beter milieu 

Bedrijven worden op dit moment geconfronteerd met duurzaamheid en het tegengaan van klimaatverandering. Ook in de evenementenbranche wordt er gestreefd naar het organiseren van groenere evenementen. In de keuze voor een badge kun je hier al een eerste stap mee zetten. Kies bijvoorbeeld voor een badge en lanyard gemaakt van duurzaam materiaal. Daarnaast ga je met live badgeprinting verspilling tegen, door alleen badges te printen van gasten die daadwerkelijk aanwezig zijn. De gasten ontvangen ook nog eens sneller hun badge dan dat deze gezocht moet worden tussen de stapel geprinte badges. Zorg vervolgens voor een mogelijkheid dat gasten hun badge na afloop kunnen inleveren, zodat deze gerecycled kunnen worden.

 

Kortom, er zijn een hoop keuzes die gemaakt moeten worden voor de totstandkoming van een badge. De informatievoorziening is beperkt en vooral verspreid over meerdere websites. Het platform ‘Badges voor evenementen’ maakt hier een eind aan en bundelt alle benodigde informatie op één website. Zo weet je precies hoe het werkt, wat je nodig hebt, wat het kost en uit welke soorten badges je kunt kiezen. En wanneer je er over uit bent welk type badge je graag zou willen hebben, dan vraag je eenvoudig een sample aan.

Over Badgesvoorevenementen

Badges voor evenementen is een initiatief van evisit. evisit werd opgericht in 1997 en is gevestigd in Den Haag. evisit is marktleider in het ondersteunen van zakelijke eventmanagers. Zij levert high quality software en diensten en biedt alle facetten voor de registratie van een evenement. evisit is als eerste eventregistratietool op 14 juli 2017 ISO27001 gecertificeerd en voldoet daarmee aan alle AVG/GDPR eisen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!