‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
Back Back Opdrachtgever aan het woord

‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’

21 juli 2021

Orange Cyberdefense is een toonaangevende specialist in cybersecurity. Het bedrijf werkt voor grote organisaties vanaf 500 werkplekken en organiseert met regelmaat evenementen voor klanten en prospects. Eens per jaar worden bezoekers uitgenodigd voor een live en/of online event. Dat organiseert Orange Cyberdefense graag met Van Nelle Fabriek Events in Van Nelle Fabriek Rotterdam, vanwege de ruimte en kennis die deze organisatie en locatie bieden. Van Nelle Fabriek beschikt over 12 grote en kleine ruimtes plus een buitenterrein voor diverse bijeenkomsten.

Het complex van de Van Nelle Fabriek biedt naast variatie in ruimte ook state of the art ondersteuning in beeld, geluid, inrichting en aankleding. ‘Voor ons jaarlijkse event organiseren we plenaire sessies in een grote zaal, hebben we breakout rooms voor specifieke onderwerpen en een beursplein met stands van partners’, zegt Marlies Norp, brand marketeer bij Orange Cyberdefense.

  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
    Foto > Daisy de Pater
  • ‘Van Nelle Fabriek biedt beste oplossing voor live én online’
    Foto > Daisy de Pater

‘Ook bieden we de bezoekers cateringservice, een rustige werkruimte en plekken waar 1-op-1 kan worden overlegd. Van Nelle Fabriek is hiervoor een fijne locatie. Het is een gebouw met karakter, een authentieke uitstraling. De industriële look in combinatie met moderne faciliteiten maken het uniek. Het is ook niet zomaar een vierkante congreszaal, maar een complex met veel ruimtes en hokjes. Perfect voor ons evenement. Daar komt bij dat we prettig samenwerken met het team van Van Nelle Fabriek Events. Dat kent onze natuur, waarden en denkt met ons mee over de beste oplossingen.’

Hoogste niveau

Dit jaar koos Orange Cyberdefense voor een online event, gehost door en uitgezonden vanuit de Van Nelle Fabriek. Marlies: ‘Wij zijn op basis van de inhoud met elkaar in overleg gegaan. De hele aankleding en invulling hebben we in handen van Van Nelle Fabriek en hun partners kunnen leggen. Vanuit hun evenementenkennis zijn wij geadviseerd in onder meer de lengte van sessies en hoe te schakelen tussen programmaonderdelen. De partners wisten precies waar camera’s, lichten en ander materiaal moesten worden opgesteld. Elk facilitair en praktisch detail is uitgewerkt, met als doel om ons event naar het hoogste niveau te tillen.’

Deelnamerecord

De samenwerking met Van Nelle Fabriek resulteerde voor Orange Cyberdefense in een top event met een recordaantal bezoekers. Marlies: ‘We hebben met het online event nog meer mensen bereikt dan met eerdere live edities. Kwantiteit is niet het belangrijkste voor ons, maar ook kwalitatief was er sprake van een zeer geslaagd deelnemersveld. Wij willen kennis delen met relaties die belang hebben bij cybersecurity door kwalitatieve content te presenteren. Daarin zijn we zeker geslaagd, zo concluderen we uit de data die is gegenereerd door visitor managementplatform Invitado. Het online event was gratis toegankelijk en registratie was eenvoudig. Het duurde een halve dag, terwijl we deelnemers met een offline event een hele dag onderhouden. Die korte duur en de sterke content hebben mogelijk een rol gespeeld in de hoge deelnamecijfers en weinig afhakers. De ‘no show’ was slechts 18 procent, lager dan we hadden verwacht voor een gratis kennisevent. Daarnaast bleven kijkers van begin tot eind in het platform mee streamen.’

Hybride events

Orange Cyberdefense denkt voor de toekomst aan een combinatie van online én offline events. ‘Offline was de ervaring al goed en het online evenement heeft perfect gewerkt. Daarom gaan wij zeker kijken naar een hybride invulling. Het zijn twee verschillende takken van sport. Offline zijn we vooral bezig met oppervlakte, scannen van bezoekers, catering en bezoekerservaringen op de vloer. Online draait het om techniek, de juiste setting en hoogwaardige content. Van Nelle Fabriek adviseert ons heel goed op beide terreinen. Gezien de voordelen van het pand en de ervaringen van eerdere edities zien we Van Nelle Fabriek als een succesvolle partner voor komende edities.’

Door > Wally Cartigny

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!