Back Back Nieuws

Usual Suspects lid Experience Economy

04 december 2007
Usual Suspects gaat samenwerken met het European Centre for the Experience Economy (EE). Het centrum is mede opgericht door Experience Economy auteur Prof. Joseph Pine II en wordt bestuurd door Albert Boswijk.

Usual Suspects gaat een Experience Academy Professional Ambassadorship aan met het Centre. Usual Suspects en EE zijn van mening dat samenwerking op het gebied van experience creatie en XRP (Experience Rating Points) beide partijen aanzienlijk voordeel kan opleveren.

Albert Boswijk: “Samenwerking vindt in eerste instantie plaats op het gebied van het XRP onderzoek en de wetenschappelijke onderbouwing van betekenisvolle events.”

Het European Centre for the Experience Economy heeft een nauwe en hoogwaardige relatie met het PrimaVera Research Programma van de Faculteit der Economische Wetenschappen van de UvA. Prof. Ed Peelen, directeur onderzoek van het Centre en hoogleraar marketing met de leerstoel Eventmarketing aan de Nyenrode business Universiteit, zorgt voor een directe verbinding met onafhankelijke onderzoekspartijen van naam. Uiteindelijk wil EE met hun onderzoek naar de XRP een nieuwe standaard zetten in het meten van betekenisvolle belevingen.

René van Dijk, creative partner van Usual Suspects: “Voor Usual Suspects is dit een logische stap in de volwassenwording van het bureau en het vak. De XRP is de meest overtuigende manier om de ‘share of heart’ van merkbelevingen aan te tonen."

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!