Unlimited productions Floris Heuer
26 februari 2025

Unlimited Productions: al 20 jaar passie voor het vak

Door Fiona Langerak

Rubrieken

Loading...
Wat begon met het productioneel verzorgen van een wereldtournee voor Tiësto groeide uit tot een gevestigde naam in de eventbranche: Unlimited Productions. In 2018 bundelde het bedrijf de krachten met een gelijkgestemde organisatie: Livetime Productions. Vandaag de dag verzorgt Unlimited Productions nog steeds de mooiste events die onvergetelijk zijn voor de bezoeker. Een artikel over wilde plannen en passie.

Dat de twee bedrijven fuseerden is niet zo vreemd, beiden met een complementair portfolio en gepassioneerde vakmensen die altijd gaan voor het beste resultaat. Om goed te begrijpen waar Unlimited Productions nu staat, moet je weten waar het begon. Daarom gaan we terug in de tijd. In 2005 zag Livetime Productions het levenslicht. Medeoprichter Jack van Deursen was er als licht- en geluidsman op gebrand om opdrachtgevers te verrassen. Het gebeurde weleens dat het geheel met andere leveranciers mooi was, maar nét niet de 10 scoorde die hij voor ogen had. Dat moest anders, en Jack en zijn compagnon Olivier Monod de Froideville gingen die uitdaging aan. Livetime Productions was geboren.

Oog voor detail

Met ambitieuze plannen gingen de mannen aan de slag. En hoewel de branche nu een stuk professioneler is geworden, blijft de grote gemene deler: passie en oog voor detail. 

Een klein voorbeeld hiervan: Jack wist dat kaarsen mooier branden als die eerder al hebben gebrand. Dat vond hij heel belangrijk toen Livetime Productions de herdenking van de ramp met MH17 mocht verzorgen. Het is één van de voorbeelden die Jack geeft tijdens ons gesprek, waar Jan-Maarten Luijnenburg (Managing Director United Productions) bij aanschuift. 

Wereldtournee en bedrijfsevenement

Jan-Maarten vertelt over de oprichting van Unlimited Productions door Bart Roelen en Tijs Verwest. ‘Na diverse wereldtournees van Tiësto ontstond de wens om de producties los te maken van de boekingen, om echt te kunnen focussen op de productie zelf. Dat is ze gelukt en zo ontstond hun productiebedrijf.’ 
 

Tegelijkertijd konden zij nu ook andere klanten voorzien van grootse evenementen en tours. Al snel bediende het bedrijf dan ook een bredere markt. Jan-Maarten licht dit toe: ‘We doen echt heel veel, voor de sportwereld, maar ook voor het bedrijfsleven en het publieke domein. We onderscheiden ons vanwege het feit dat we met het hele team elke keer weer één doel nastreven: bezoekers en opdrachtgevers altijd verrassen. En dit altijd met maximale ontzorging, resultaat én binnen budget. We zijn specialistisch als het gaat om de mensen die we inzetten. Zo weten we heel goed welke oplossingen het beste passen bij welk event. Bij een grote kampioenshuldiging komen andere techniek, logistiek en productionele uitdagingen kijken dan bij een bedrijfsevenement bijvoorbeeld.
 

Publiek en zakelijk verdienen passionele inzet

Op de vraag welk evenement onvergetelijk is, kan Jan-Maarten onmogelijk antwoord geven: ‘Als ik er eentje noem, noem ik er talloze niet. We zijn van zoveel toffe events een onderdeel geweest: 100 jaar KLM, de thuiskomst van de Olympische sporters, de inhuldiging van Koning Willem-Alexander… maar we hebben ook in het buitenland supermooie producties gedraaid, zowel voor de zakelijke markt als het publieke domein. Onze groei is wel heel groots en was nooit mogelijk geweest zonder de passie van de medewerkers en het vertrouwen van onze terugkerende klanten.’

Andere omvang, hetzelfde DNA

Wat is er sinds de fusie in 2018 veranderd? Jan-Maarten: ‘We zijn vooral gegroeid in omvang, wat invloed had op de bedrijfsvoering. Je moet intern zaken anders organiseren maar dit heeft ook een nog verdergaande professionalisering gerealiseerd en kansen gecreëerd voor onze mensen. Wat niet veranderde, is de mentaliteit dat we alles voor elkaar kunnen krijgen. Bij ons werken mensen die echt dol zijn op wat ze doen, je zou ons vakidioten kunnen noemen. We doen veel verschillende projecten in een jaar en dat lukt alleen dankzij de mensen die er altijd weer voor willen gaan.’

Dit jaar viert Unlimited Productions haar 20-jarig bestaan. De komende tijd blikken we terug, en vooruit, samen met het team van dit mooie bedrijf!

Hoofdfoto: Floris Heuer