Trots op 1e editie School of Venues Trots op 1e editie School of Venues
Back Back Nieuws

Trots op 1e editie School of Venues

07 mei 2018

Met trots kijken Diederik Smit van High Profile Locaties en Stijn Oude Vrielink van Venuemarketing.nl terug naar hun eerste School of Venues semester met 11 locaties. Afgelopen maandag hebben ze na 4  powersessies eindelijk hun certificaat in ontvangst mogen nemen. ‘Dit zijn absoluut de locaties van morgen', vertellen beide enthousiastelingen.

Precies een jaar verder

Precies vandaag een jaar geleden zijn ze als een ‘start-up’ begonnen aan dit avontuur. En die tijd hadden we ook wel nodig.  De organisatie vertelt: 'We hebben voor onszelf één duidelijk format als doel gesteld: Eerst het verhaal, dan het kanaal. En niet andersom. En dat zie je terug in de vier powersessies waarin de deelnemers beginnen met het ontdekken van hun ware identiteit. Vanuit hier wordt er content gemaakt, leren de locaties zich online te positioneren en dan komt er een magisch moment en dat is dat ze door de powersessies zelf zoveel nieuwe verhalen hebben gecreëerd, dat ze voorlopig zoet zijn op Social Media.'

Het succes zit hem in verandering

Het is supersimpel, vertellen de heren. 'Het succes van een locatie zit in de intensiteit van verandering. In de opstartfase van onze startup hebben we een aantal dingen gesignaleerd: Namelijk, de visies en missies van locaties zijn in sommige gevallen niet meer up-to-date. Daarnaast worden kernwaarden niet meer gedragen door de organisatie omdat de medewerkers hier niet meer in geloven. Uiteindelijk gaat het er namelijk om dat locaties zich van elkaar onderscheiden.Dit zijn dan ook vaak de hoofdpijndossiers van veel locaties, waarbij de oplossing simpel kan zijn, namelijk; verandering. Dit klinkt wellicht als een open deur, maar zonder deze noodzakelijke verandering kom je niet verder dan waar je nu staat en niet tot de kern van de identiteit van jouw locatie. De problemen liggen voornamelijk in de uitvoering. We praten dan over de sales, marketing, project management, HR, administratie afdelingen en zelfs het hoger management. Grotendeels ontstaan die juist omdat de bestaansredenen niet kloppen en niet sterk genoeg zijn. Dit zie je terug in het content niveau binnen het locatie landschap. Mooie content waar de zakelijk opdrachtgevers echt op zitten te wachten en ook echt voor open staan komen niet voort uit logica, maar uit het onderbuikgevoel. Daar ligt het succes. Daar ligt verandering en vanuit daar beginnen we onze reis naar de venue van morgen. We kijken nu al uit naar de 2e semester waarmee we met 11 locaties weer dezelfde reis mogen maken!'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!