Back Back Nieuws

Travel Bloggers Unite Conference dit jaar naar de Maasstad

20 februari 2013
Rotterdam zal in mei worden overspoeld door reisbloggers. Rotterdam Marketing is er samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) in geslaagd de Travel Bloggers Unite Conference naar de Maasstad te halen. Drie dagen lang zullen zo’n 150 internationale reisbloggers in de stad verblijven. 'Travel Bloggers Unite is verheugd de 5e bloggers conferentie naar Rotterdam te brengen,' stelt Oliver Gradwell, directeur en oprichter van TBU.

'Rotterdam heeft een geweldig verhaal te vertellen en biedt onze deelnemers een bedwelmende mix van geschiedenis en cultuur samen met een divers aanbod aan winkels en restaurants. Dit jaar is een bijzondere editie met maar liefst drie themadagen waar inspiratie, netwerken en leren centraal staan. Voor deze speciale conferentie zochten we een speciale gaststad en die hebben we in Rotterdam gevonden.'

Reisbloggers en -journalisten
Travel Bloggers Unite is een netwerk voor professionele reisbloggers en -journalisten wereldwijd. TBU organiseert sinds 2011 conferentie waar voor de industrie relevante kennis en ervaringen worden uitgewisseld. Tijdens de conferentie  vindt eveneens de uitreiking van de Travel Bloggy Awards plaats. De laatste conferentie van TBU, die in Umbrië (Italië) werd gehouden, trok meer dan tweehonderd deelnemers waaronder een kleine 150 bloggers.

Grote waarde
De komst van de TBU conferentie naar Rotterdam is van grote waarde voor de stad. Ton Wesselink, directeur van Rotterdam Marketing: 'Het fenomeen reisbloggers is relatief nieuw. Deze reisjournalisten beschikken echter vaak over een groep trouwe lezers en zijn door hun sociale mediakanalen in staat snel te publiceren. Het bereik en de impact van zo’n 150 bloggers die drie dagen lang over Rotterdam zullen bloggen, twitteren en facebooken is daarmee immens en dus goed voor de zichtbaarheid van de stad.'

Conrad van Tiggelen, Directeur Marketing bij het NBTC: 'De marketing impact van een dergelijk bloggers conferentie is groot. Door drie dagen een kleine 150 bloggers te hosten in Rotterdam verschijnt er een veelheid en diversiteit aan artikelen die door de bloggers worden verspreid. Het merk Holland wordt hiermee positief geladen. Het imago van Rotterdam én Holland worden versterkt  en we vergroten daarmee de internationale marketing slagkracht.'

Mainport Hotel Rotterdam
Het congres, dat van 17 tot 20 mei duurt, vindt plaats in het nieuw te openen Mainport Hotel Rotterdam aan de Leuvehaven. Rondom de conferentie wordt een toeristisch programma voor de deelnemers opgesteld om ze kennis te laten maken met de stad. Rotterdam Marketing zal hier de komende maanden samen met verschillende partners in de stad invulling aan geven.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!