Back Back Nieuws

Toenemende interesse CRM in vrijetijdsector

22 juli 2004



Bedrijven in de vrijetijdsector hebben een toenemende belangstelling voor Customer Relationship Management (CRM). Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek dat studenten van de internationale hogeschool NHTV in Breda recent hebben uitgevoerd onder verschillende bedrijfstypes uit de vrijetijdssector. Wel zijn er grote verschillen te constateren in de aanpak tussen bedrijfstypes onderling, maar ook tussen bedrijven die tot hetzelfde type behoren. Sommige organisaties benutten de mogelijkheden van CRM duidelijk beter dan andere. In veel gevallen beschikken ze allen over een redelijk gevulde database, maar de strategische visie op CRM blijft vaak achterwege. De doelstelling van het onderzoek was een beeld te krijgen in welke mate organisaties marketing, en met name CRM, toepassen. Er zijn circa 120 diepte-interviews gehouden en in totaal hebben circa 300 bedrijven een enquête geretourneerd. Het onderzoek is gehouden onder reisbureaus, touroperators, theaters, bioscopen, poppodia, campings, hotels, Betaald Voetbal Organisaties en congresorganisatiebureaus. Informatie: www.nhtv.nl 



Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!