Back Back Nieuws

Tilburgse Kermis brengt lokale ondernemers via iBeacons onder de aandacht

13 juni 2015
De 46ste editie van de Tilburgse Kermis krijgt via de 100%Lokaal app haar eerste echte iOS & Android app voor op locatie gebaseerde acties. Voor deze nieuwe beleving wordt gebruik gemaakt van iBeacons. De Tilburgse Kermis, samen met de 100% Lokaal app, die geheel gebaseerd is op het succesvolle Lightcurb beacon platform, wil hiermee de bezoekers een unieke beleving geven en nieuwe manieren van communiceren bevorderen.

100% Tilburg
100% Lokaal is het bedrijf uit Tilburg dat alles in het werk stelt om lokale ondernemers onder de aandacht te brengen van de lokale consument. Op basis van Lightcurb is sinds kort de 100% Lokaal iBeacon app live voor AppStore en GooglePlay. Met de Tilburgse Kermis is direct een klant van formaat in huis gehaald waarmee in juli een start wordt gemaakt.

Met behulp van de nieuwe 100% Lokaal iBeacon app, die exclusieve gepersonaliseerde en relevante informatie aan mensen levert tijdens hun bezoek aan de Tilburgse kermis, zet de gemeente Tilburg zich vanaf nu op vernieuwende en moderne wijze op de kaart.

Location based services
De handige 100% Lokaal App, die beschikbaar is om te downloaden in de AppStore of Google Play, maakt gebruik van beacon technologie die mensen in staat stelt om berichten via hun Bluetooth-verbinding te ontvangen. Er worden zo’n 25 beacons in en rond de kermis geïnstalleerd. Dus wanneer mensen de kermis bezoeken, ontvangen zij op maat gesneden informatie van alles wat zich op en rondom de kermis afspeelt.  Van promoties, optredens, evenementen, tot exclusieve aanbiedingen die alleen beschikbaar zijn voor bezoekers van de kermis op die dag. Dit loopt allemaal via de 100% Lokaal App, die gratis beschikbaar is. De Tilburgse kermis wil graag het voortouw nemen om via de 100% Lokaal iBeacons op een nieuwe manier met het publiek in contact te komen. Er is voor 100% Lokaal gekozen omdat zij de lokale markt als geen ander kent en haar iBeacon diensten op basis van het toegepaste Lightcurb beacon platform in de markt zet.

Lightcurb is sinds de vele pilots in 2014 met al vele duizenden gebruikers het grootste en snelst groeiende beacon platform van Nederlandse bodem. Lightcurb heeft de ambitie om via intensieve samenwerking, zoals met 100% Lokaal, de leidende positie in de markt voor location based services te veroveren.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!