
Social nudging is het rekening houden met de onbewuste verlangens van je gasten, zodat je de keuze van jouw gast kunt beïnvloeden. De gedragswetenschappers van Pennock & Postema laten ons twee voorbeelden zien van succesvolle social nudges.
Voor iedereen relevant
Google past nudging technieken in hun eigen foodserviceconcepten. Om de gezonde keuze de makkelijke keuze te maken, gebruikt het Google Food Team het Easy Choice Model. Dit model is geïnspireerd op de vier P's van gedragsverandering van de Yale universiteit.
De vier P's refereren aan de daadwerkelijke keuzes die aangeboden worden (ossibilities), hoe keuzes gemaakt worden (process), hoe keuzes gecommuniceerd worden (persuasion), en hoe de intenties achter die keuzes versterkt worden (person).
Meer weten over nudging bij Google en andere foodservice voorbeelden? Check dan nog eens dit digitale Food Inspiration magazine dat helemaal in het teken stond van nudging.
Dit artikel en deze video werden gemaakt door Food Inspiration, een online en offline inspiratie-platform voor foodprofessionals. Zie: www.foodinspiration.com voor meer inspiratie op het gebied van eten, drinken, slapen en gastvrijheid.