Special: Training NeuroScienceSpecial: Training NeuroScience
Back Back Nieuws

Special: Training NeuroScience

16 mei 2019

Loop voor op wat de branche gaat veranderen: Op 26 juni as. verzorgt trainingsbureau Effectivents de 'special' NeuroScience voor de Eventbranche. Een veelbelovende samenwerking met strategisch adviesbureau Dare! Strategy en neuro research agency Alpha.One. De training wordt gegeven op woensdag 26 juni as. in de stijlvolle, industriële locatie VRIJ in Culemborg.

Er is veel te doen over NeuroScience! De nieuwe inzichten over de werking van het brein die de wetenschap oplevert, maakt dat we anders naar events zullen moeten gaan kijken.
Vind oplossingen voor hardnekkige uitdagingen bij het organiseren van events met behulp van de nieuwste inzichten vanuit de neurowetenschappen.

Nieuwe inzichten vanuit neuropsychologie geven ons een andere kijk op gedrag van consumenten en zakelijke cliënten en dus op marketing in al zijn facetten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: Emoties zijn essentieel voor besluitvorming, 95% van alle activiteiten in ons brein zijn emotioneel en onbewust (systeem 1) en slechts 5% is rationeel en bewust (systeem 2).

Daarbij komt dat sociale beïnvloeding veel belangrijker is voor ons gedrag dan dat we denken. Rationele argumenten spelen op een andere manier een rol dan tot nu toe aangenomen. Overtuigen met rationele argumenten is slechts zelden een effectief middel om mensen te beïnvloeden. Veel eerder zetten we ons rationele brein in als check van een emotioneel genomen beslissing of een post-rationalisatie ervan.

Neuro Solutions

Zelfs wij vanuit de eventindustrie onderwaarderen het belang van emoties. We gebruiken sociale beïnvloeding onvoldoende doelmatig. We vertellen onze rationele argumenten op de verkeerde plek, het verkeerde moment en de verkeerde manier. Er liggen enorme kansen om budget en middelen veel effectiever in te zetten, om oplossingen te vinden voor hardnekkige uitdagingen.

Op basis van de belangrijkste eventuitdagingen van de trainingsdeelnemers ontdekken we wat de impact van deze nieuwe inzichten zijn. We identificeren waar ze botsen met wat we nu doen en waar de grootste kansen liggen. We genereren 2 tot 3 concrete ideeën hoe deze inzichten toe te passen.

Opzet van de training

Voorafgaand aan de trainingsdag vragen we de deelnemers om hun vraagstukken te delen. Deze clusteren we tot drie of vier onderwerpen waar we op de dag specifiek op in zullen gaan. In de ochtend heeft dat de vorm van kennis delen waarbij we praktisch maar wel diepgaand op wetenschappelijke inzichten en onderzoek zullen ingaan. In de middag gaan we met de onderwerpen aan de slag en gaan we oplossingen ontwerpen voor de vraagstukken die door de deelnemers zijn aangedragen.

Trainer Dr. Daan de Raaf

Dr. Daan de Raaf - Strategy Director / brand, marketing & digital transformation - neemt je mee door de reis van een eventbezoeker en laat zien waar neurowetenschap ons nieuwe inzichten geeft en inspireert wat er anders en beter zou kunnen.

Training NeuroScience voor de Eventbranche

Loop voor op wat de branche gaat veranderen: Op 26 juni as. verzorgt trainingsbureau Effectivents de ‘special’ NeuroScience voor de Eventbranche. Een veelbelovende samenwerking met strategisch adviesbureau Dare! Strategy en neuro research agency Alpha.One.

 

Er is veel te doen over NeuroScience! De nieuwe inzichten over de werking van het brein die de wetenschap oplevert, maakt dat we anders naar events zullen moeten gaan kijken.

Vind oplossingen voor hardnekkige uitdagingen bij het organiseren van events met behulp van de nieuwste inzichten vanuit de neurowetenschappen.

 

Nieuwe inzichten vanuit neuropsychologie geven ons een andere kijk op gedrag van consumenten en zakelijke cliënten en dus op marketing in al zijn facetten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: Emoties zijn essentieel voor besluitvorming, 95% van alle activiteiten in ons brein zijn emotioneel en onbewust (systeem 1) en slechts 5% is rationeel en bewust (systeem 2).

Daarbij komt dat sociale beïnvloeding veel belangrijker is voor ons gedrag dan dat we denken. Rationele argumenten spelen op een andere manier een rol dan tot nu toe aangenomen. Overtuigen met rationele argumenten is slechts zelden een effectief middel om mensen te beïnvloeden. Veel eerder zetten we ons rationele brein in als check van een emotioneel genomen beslissing of een post-rationalisatie ervan.

NEURO Solutions

Zelf wij vanuit de eventindustrie onderwaarderen het belang van emoties. We gebruiken sociale beïnvloeding onvoldoende doelmatig. We vertellen onze rationele argumenten op de verkeerde plek, het verkeerde moment en de verkeerde manier. Er liggen enorme kansen om budget en middelen veel effectiever in te zetten, om oplossingen te vinden voor hardnekkige uitdagingen.

Op basis van de belangrijkste eventuitdagingen van de trainingsdeelnemers ontdekken we wat de impact van deze nieuwe inzichten zijn. We identificeren waar ze botsen met wat we nu doen en waar de grootste kansen liggen. We genereren 2 tot 3 concrete ideeën hoe deze inzichten toe te passen.

Opzet van de training

Voorafgaand aan de trainingsdag vragen we de deelnemers om hun vraagstukken te delen. Deze clusteren we tot drie of vier onderwerpen waar we op de dag specifiek op in zullen gaan.

In de ochtend heeft dat de vorm van kennis delen waarbij we praktisch maar wel diepgaand op wetenschappelijke inzichten en onderzoek zullen ingaan. In de middag gaan we met de onderwerpen aan de slag en gaan we oplossingen ontwerpen voor de vraagstukken die door de deelnemers zijn aangedragen.

trainer Dr. Daan de Raaf

Dr. Daan de Raaf - Strategy Director / brand, marketing & digital transformation - neemt je mee door de reis van een eventbezoeker en laat zien waar neurowetenschap ons nieuwe inzichten geeft en inspireert wat er anders en beter zou kunnen. 

DATUM EN LOCATIE

De training wordt gegeven op woensdag 26 juni as. in de stijlvolle, industriële locatie VRIJ in Culemborg.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Vrije tijd: hoogtepunten van de Tilburgse KermisVrije tijd: hoogtepunten van de Tilburgse Kermis

Vrije tijd: hoogtepunten van de Tilburgse Kermis

Opleidingen, trainingen en workshops
Blijdorp The GameBlijdorp The Game

Blijdorp The Game

Opleidingen, trainingen en workshops
De Pier ontvangt 10 miljoen bezoekersDe Pier ontvangt 10 miljoen bezoekers

De Pier ontvangt 10 miljoen bezoekers

Opleidingen, trainingen en workshops
Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!