27 januari 2005

SITE publiceert marktonderzoek incentives

Rubrieken

Er moet hard gewerkt worden aan het bewustwordingsproces van incentives en groepsreizen. Ruim 60% van de bedrijven in ons land ziet de waarde nog niet en kiest veelal voor beloningen zoals bonusregeling of pay plan. Wel neemt de belangstelling naar het inzetten van incentives en groepsreizen enigszins toe. Dit concludeert SITE (the Society of Incentive Travel & Executives) in haar recent gehouden marktonderzoek onder (potentiële) afnemers van incentives bij bedrijven vanaf 250 werknemers. Het onderzoek van erelid Frederick Bijleveld geeft inzicht in de veranderende markt, actuele behoeften en kansen in de markt. Het gros van de ondervraagden blijkt de organisatie van incentive- en motivatieprogramma’s, internationale meetings en reizen in eigen beheer te hebben. En bij het plannen van dergelijke evenementen wordt voornamelijk op het internet of mond-tot-mond informatie ingewonnen. SITE adviseert bureaus hierop te reageren door hun toegevoegde waarde duidelijker te maken, internet prominenter op te nemen in hun communicatie en in te spelen op korte reisprogramma’s binnen Europa. Informatie: www.site-nl.org