Schiphol vernieuwt Lounge 2Schiphol vernieuwt Lounge 2
Back Back Nieuws

Schiphol vernieuwt Lounge 2

20 maart 2024

Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Onderdeel van groter plan

De vernieuwing van Lounge 2 is onderdeel van een groot herstelplan om Schiphol weer aantrekkelijk te maken voor passagiers: lekkerder en duurzamer eten en drinken, mooie winkels met een aansprekend assortiment en een omgeving die het karakter van Schiphol benadrukt als thuishaven voor wereldreizigers. Ook in het luxe segment gaan we ons aanbod verbeteren, met de komst van bijvoorbeeld BULGARI in Lounge 2 zetten we daar de eerste grote stap mee. In fases creëren we ruimte in onze Lounge voor dit vernieuwde aanbod, en de opening van BULGARI is een mooie mijlpaal. We heten passagiers welkom in onze nieuwe Lounge 2.

Vernieuwing in fases

Tijdens de vernieuwing van Lounge 2 wordt meer dan duizend vierkante meter vloeroppervlak heringericht, terwijl er achthonderd vierkante meter wordt toegevoegd. Bestaande horecagelegenheden zoals Café Coco worden vervangen door duurzame en hoogwaardige concepten zoals restaurant Bubbles Seafood & Wine Bar.  Daarnaast worden de zitgedeeltes in de lounge opnieuw ingericht en uitgebreid. Deze fase van de vernieuwing duurt tot eind 2024. De lounge blijft tijdens de hele verbouwing beschikbaar voor passagiers. Door het werk voor een deel ‘s nachts en in verschillende fases uit te voeren, blijft de overlast voor passagiers, luchtvaartmaatschappijen en werknemers tot een minimum beperkt. 

Over Lounge 2

Per jaar reizen meer dan 15 miljoen passagiers via Lounge 2 naar non-Schengenbestemmingen, voornamelijk intercontinentaal. De lounge biedt een gevarieerd aanbod van meer dan 25 winkels en 10 horecagelegenheden, met een nadruk op het luxe segment, kwaliteit en comfort om aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep (transfer-)passagiers. De komst van nieuwe luxe merken is een aanvulling op bestaande luxe winkels van o.a. Gucci, Rolex en Hermes. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!