Samenwerking D&B Eventmarketing en FX Agency  Samenwerking D&B Eventmarketing en FX Agency
Back Back Nieuws

Samenwerking D&B Eventmarketing en FX Agency

31 maart 2023

De lente is onlangs begonnen. Een mooi moment om een nieuwe ambitieuze  samenwerking wereldkundig te maken. D&B Eventmarketing, hét event- en experiential marketing bureau van Nederland én FX Agency, het snelst groeiende digital experience bureau van dit moment, bundelen hun krachten door het vormen van een nieuwe live & digital experience groep. Beide bureaus komen onder deze nieuwe groep te vallen.

Live meets digitaal

D&B en FX geloven in de onmiskenbare impact van live met de meeslepende kracht van digitaal. ‘Met deze krachtenbundeling vervaagt de grens tussen live en digital. De mix van beide disciplines is de toekomst. Zo kunnen we completere belevingen en campagnes creëren die onze opdrachtgevers ondersteunen bij hun strategie, ambities en transformaties. Daarnaast zorgt het er ook voor dat we klaar zijn voor een wereld waarin mensen steeds meer gewend zijn om in een mixed reality te leven. En klaar zijn voor een nieuwe generatie die grenzeloos denkt, zowel letterlijk als figuurlijk.’ Aldus Pieter Bas Boertje, CEO van de groep. 

Complete mix

D&B en FX zien al langer dat evenementen en experiences een essentieel onderdeel zijn van de communicatie- en marketingstrategie van merken. Om in te spelen op deze groeiende behoefte bieden ze nu als groep de complete mix aan van communicatiestrategie, campagnes, creatieve content én live- en digitale experiences. De nieuwe groep wil met deze totaalaanpak mensen en merken gedurende het hele jaar betekenisvol verbinden met belevingen en interacties die raken en mensen in beweging brengen. 

Perfecte match

Volgens Niels Janssen, Chief Creative Officer van de nieuwe groep, is dit een ‘match made in heaven’. ‘Op alle fronten passen onze bureaus geweldig goed bij elkaar. Inhoudelijk, creatief en op het gebied van innovatie.’ FX en D&B hebben elkaar gevonden in hun bevlogenheid. ‘Als we iets doen, dan is er de drive om voorop te lopen en de beste te zijn. Door deze samenwerking hebben we nóg meer expertise in huis voor klanten die daar behoefte aan hebben en kunnen we hen beter helpen met al hun vraagstukken die in deze tijd steeds complexer worden.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!