Back Back Nieuws

Rotterdam presenteert nieuwe citybranding website

12 september 2011
Samen met zowel de inwoners als de ondernemers profileert de stad Rotterdam zich steeds sterker op nationaal en internationaal niveau. Reden te meer om als stad te blijven investeren in het merk Rotterdam.

 

Krachten bundelen

Vanuit deze visie bundelden Rotterdam Marketing en Chief Marketing Office (CMO) onlangs de krachten in een gezamenlijke presentatie die werd gehouden in LantarenVenster op de Kop van Zuid voor de Rotterdamse ondernemers en de Rotterdamse vrijetijdsindustrie.

 

Het merk Rotterdam

In dit kader lanceerde wethouder Karakus het nieuwe digitale citybranding platform: www.rotterdamworldbrand.nl. Daarnaast lieten diverse Rotterdamse ondernemers aan de hand van inspirerende praktijkvoorbeelden zien hoe je samen kunt bouwen aan het merk Rotterdam en vertelden muziekambassadeurs Ntjam Rosie en Ai Ming Oei hoe zij vanuit hun rol het merk Rotterdam uitdragen. De sessie werd afgesloten met een informele netwerklunch.

 

Door bouwen op de successen

Samen werken aan het merk Rotterdam, daar draaide het deze bijeenkomst om. Steeds meer nationale en internationale bezoekers, media en congressen weten Rotterdam te vinden en te waarderen. ‘Successen waar we nu met elkaar op door moeten bouwen’, zegt Ton Wesselink, directeur Rotterdam Marketing.

 

Nieuwe fase citymarketing

‘De wens vanuit de stad is om van citymarketingstrategie meer over te gaan naar citymarketingactie. De Rotterdamse citymarketing is hiermee in een nieuwe fase beland. Een fase waarin we nadrukkelijk met elkaar de stad nog steviger op de kaart zetten.’

 

Digitaal platform

Met www.rotterdamworldbrand.nl heeftde stad een digitaal platform voor bedrijven en instellingen om gezamenlijk de bewoners, bezoekers, bedrijven, studenten te informeren over en te inspireren met alles wat Rotterdam te bieden heeft. ‘En het is heel eenvoudig om een 'merkrol' te vervullen.

 

Trots ambassadeursrol

Het gebruik van het nieuwe promotiefilmpje met RotterdamWorldPortWorldCity, het vervullen van een trotse ambassadeursrol, het uitdragen van Rotterdam in eigen communicatiemiddelen. Het is de optelsom van al deze acties die van onschatbare waarde is voor de marketing van de stad’, aldus Robbert Nesselaar, Creative Director CMO.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!