Back Back Nieuws

Ricoh Open WorkSpace grootste tijdelijke werkplek in Nederland

30 juni 2016

Ricoh is vanaf dit jaar hoofdsponsor
van het dames- en heren grastennistoernooi van Rosmalen, waarmee het toernooi
nu Ricoh Open heet. Ricoh zet, samen met toernooiorganisatie Libéma, in op
groei en vernieuwing en verbindt topsport en het bedrijfsleven in een unieke
beleving: de Open WorkSpace. Een unieke combinatie van topsport, werken &
leven. Tennis en kennis komen samen in een sporttoernooi 3.0!

D&B Eventmarketing ondersteunde
Ricoh bij de conceptontwikkeling rondom de WorkSpace en was verantwoordelijk
voor de logistieke uitvoer, in samenwerking met Ricoh, Fraai Projecten, Avex en
Hutten Catering.

De
grootste open werkplek van Nederland

In een snel veranderende wereld waar
werk en vrije tijd met elkaar verbonden zijn, combineerde Ricoh tennis op
topniveau met ontmoetingen en inspiratie. Het Ricoh Open was uniek vanwege de
setting, het open karakter, het spelersveld en de aantrekkingskracht op zowel
de sportfans als het bedrijfsleven. Samen met de businesspartners realiseerde
Ricoh  een ‘open’ plek in het Autotron,
waar werken en leven op een bijzondere manier samen kwamen en waarin de
producten en diensten van Ricoh werden geïntegreerd: de Open WorkSpace. Een experience met vernieuwende werkplekken,
netwerkfaciliteiten, een expo met de laatste technologieën op het gebied van
werk én kennissessies die inspireren over werk en leven. Nu en in de toekomst. Daarnaast was er een aansprekend
horecaplein met zicht op een mega scherm met actuele content over het toernooi
en de programmering.

Open
WorkSpace

In de Open WorkSpace vonden een week
lang allerlei interessante activiteiten plaats. Topsprekers en trendwatchers
als Menno Lanting, Sander Duivestein, Nicky Hekster en Farid Tabarki gaven hun
kijk op de belangrijkste technologische ontwikkelingen en de impact hiervan op
onze manier van (samen)werken, denken en leven. Daarnaast namen specialisten van
Ricoh de gasten mee op een reis langs diverse thema’s (op het gebied van zorg,
onderwijs, retail en kantoren) die helpen om anders en slimmer te werken en
daarmee tijd te creëren voor wat er écht toe doet: in werk en privé. Maar de Open WorkSpace was ook een
Seats2meet pop-up locatie, waar je je eigen werkplek kon boeken. Of even een potje
tafeltennis spelen. In het Daily Journal stonden de laatste
tennisnieuwtjes. Je kon een 3D foto van jezelf laten maken (en eventueel laten
printen als poppetje), op de foto op een umpire stoel (en deze selfie laten
printen als postcard) of jezelf laten vereeuwigen door een digitale cartoonist
op het Interactive Whiteboard. Natuurlijk allemaal gemaakt met of op Ricoh
apparatuur.

Resultaat
Met
meer dan 2.000 Ricoh gasten in de Open WorkSpace en een uitverkocht Centre
Court op de woensdag (plus een stijging van de bezoekersaantallen overall naar
60.000), kan het eerste Ricoh Open als zeer geslaagd de boeken in. Manager
sponsoring en events Harm van Woerkom: 'De hoge waardering van bezoekers voor
het nieuwe concept en een druk bezochte Seats2meet pop-up locatie zijn het
bewijs dat we er met partners en collega’s in geslaagd zijn het ‘open’ karakter
van het event te benutten en de innovatieve Ricoh producten en tennisbeleving
op een logische manier te combineren'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!