Back Back Nieuws

Regiomarketing Gelderland bundelt krachten Veluwe en regio Arnhem Nijmegen

16 maart 2014

Onlangs
hebben het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) en het Regionaal Bureau voor
Toerisme Arnhem Nijmegen
(RBT KAN) een extern onderzoek onder de stakeholders
laten uitvoeren. Meer dan 80% van de geïnterviewden uit bedrijfsleven en
overheid blijkt voorstander te zijn van een samengaan van VBT en RBT KAN in één
(toeristische) marketingorganisatie.

‘Meer Merketing’
Het bundelen
van kennis en mankracht, het efficiënt uitvoeren van marketingactiviteiten en
het nadrukkelijk profileren van de regiomerken Veluwe en Arnhem Nijmegen via de
campagne ‘Gelderse Streken’ worden als voordelen genoemd. Meer ‘Merketing’ is
het credo voor de nieuwe organisatie die per 15 maart 2014 start onder de naam
Regiomarketing Gelderland.

Het doel
Algemeen
directeur Jurriaan de Mol en directeur Roeland ten Napel zullen leiding geven
aan deze nieuwe marketingorganisatie voor de Veluwe en de regio Arnhem
Nijmegen. Elisabeth Tuijnman zal optreden als voorzitter van de Raad van
Toezicht. Doel is voor
meer dan 1.500 toeristische bedrijven en meer dan 35 gemeenten meer gasten,
meer overnachtingen, meer bestedingen en meer werkgelegenheid te realiseren.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!