Back Back Nieuws

Rapp Collins, Ambi Pur en Sanoma winnen EVA 2007

03 april 2007
Rapp Collins heeft met het event Rapp Cooking een Event Award gewonnen in de categorie Business to Business. Ambi Pur met Merx (het nieuwe bureau van ex-Xsaga Nico Buitendijk) voor het event Ambi Pur Geurtheater won een EVA in de categorie Business-to-Consumer en Sanoma Uitgevers won een EVA voor het event Bladenmakersweek International 2006 in de categorie intern gerichte events.

Tussen half zeven en negen uur werd vanavond in de Clauszaal van Jaarbeurs Utrecht het inhoudelijke zaalprogramma, de prijsuitreikingen en het viergangendiner voor tweehonderd personen gepresenteerd. Anders dan voorgaande jaren werd gekozen voor een inhoudelijke netwerkavond waarin geen plaats was voor entertainment.

Casebeschrijving Rapp Collins' Rapp Cooking
Rapp Collins vroeg zich af hoe het zijn relaties op een onvergetelijke manier kon bedanken voor de samenwerking in 2005. De traditionele kerstkaart was voor het dm-bureau geen optie. ‘Vrienden moeten worden verwend. En dat gaat het beste via de maag. De optelsom was lekker simpel: we houden bij Rapp Collins van koken. En Jamie Olivers’ Fifteen is onze klant. Voilá: Rapp Cooking.

Mooie aanleiding voor allerlei contactmomenten (uitnodigingen, reminders, viral video's, foto's the day after, boekje als souvenir, enzovoort). En vooral, we speelden ‘restaurant’ voor een dag en legden onze ziel en zaligheid in koken, serveren en wijn schenken voor al onze vrienden. Volgens ons is een relatie pas hecht als je je kwetsbaar durft op te stellen. Door iets te doen wat we nog nooit hebben gedaan, laten we vrienden zien dat ze belangrijk voor ons zijn.’

Harde ROI-cijfers zijn er niet te geven. ‘De opkomst, beleving en enthousiaste reacties onderstrepen dat Rapp Collins de juiste snaar heeft geraakt bij zijn relaties. Voor ons is het
belangrijkste resultaat dat relaties zich als vrienden voelden.’

Casebeschrijving Ambi Pur's Ambi Pur Geurtheater
Ambi Pur 3volution is een nieuwe luchtverfrisser met drie parfumnuances die elke 45 minuten automatisch afwisselen. Het product is verkrijgbaar in meerdere parfumlijnen, waaronder Fresh New Day en Seaside Breezes. Voor de communicatie rond het nieuwe product is gebruik gemaakt van media aandacht in kranten en tijdschriften, webvertising, een redactioneel partnership met Margriet en Libelle, instore demo’s en het Ambi Pur Geurtheater bij beurzen en events.

‘De ervaring van deze geuren en de associaties die zij oproepen zijn te beleven in het eerste mobiele Geurtheater ter wereld, het Ambi Pur Geurtheater, waarin de bezoekers een 3D-ervaring van geur, beeld en geluid beleven, aan de hand van twee verhalen van twee bekende schrijfsters: Manon Uphoff en Rosita Steenbeek. Zij lieten zich inspireren door
de geuren. Manon met liefdesherinneringen aan zee, Rosita met een liefdesverhaal in het zwoele Siciliaanse binnenland.

De schrijfsters nodigen met hun geurenverhalen uit tot deelname aan een schrijfwedstrijd van verhalen waarin een geur centraal staat. Aan de verhalen en de schrijfwedstrijd wordt via diverse media aandacht besteed. Inschrijven kan via www.ambipur.nl, waar de schrijfsters ook tips geven over ‘schrijven in geuren en kleuren.’

Tijdens de Margriet WinterFair vond de prijsuitreiking van de speciale Margriet
schrijfwedstrijd plaats. De EVA-jury is ingelicht over de resultaten maar Ambi Pur wil de precieze cijfers niet in de publiciteit brengen.

Casebeschrijving Sanoma Uitgevers' Sanoma Bladenmakersweek
In 2004 bestond binnen Sanoma Uitgevers de behoefte aan een meer actief opleidingsprogramma voor medewerkers. Ook was er behoefte om verschillende afdelingen en collega’s in de organisatie met elkaar in contact te brengen en ze te inspireren en motiveren. Daarnaast werd gezocht naar een middel om spin-off activiteiten te ontwikkelen ten behoeve van externe doelgroepen (arbeidsmarkt, relaties als adverteerders en mediabureaus en pers). Dit leidde tot de eerste Bladenmakersweek in 2005.

In 2006 vond de Bladenmakersweek voor de tweede keer plaats. Het event is ‘een volledig nieuwe manier om kennis te delen, te inspireren, te motiveren en bij te dragen aan een innovatief en creatief imago: een inspirerende week vol met workshops, lezingen en bijzondere sessies. De succesformule: één locatie + een mix van interne en externe sprekers + originele invalshoeken + educatieve cadeautjes + nieuwe manieren van communiceren.

In totaal 80 sessies in 15 zalen, met onder andere vernieuwende ideeën als ontbijten met de CEO, blunderlunches, bladbesprekingen, live interviews, speeddates, awards voor medewerkers (Prix Petits) etc.’

Het resultaat: ‘75 % van de werknemers heeft de Bladenmakersweek bezocht, het pand bruisde en medewerkers kregen nieuwe energie en gingen vol inspiratie en ideeën
weer aan het werk.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!