RAI Insights: onderzoek naar customer journey van bezoekersRAI Insights: onderzoek naar customer journey van bezoekers
Back Back Nieuws

RAI Insights: onderzoek naar customer journey van bezoekers

20 december 2017

Hoe zorgt een organisator ervoor dat een evenement doet wat op de tekentafel is bedacht? Wat kun je doen om bezoekers een optimale ervaring te bezorgen? Hoe vergroot je daarmee het succes van je evenement? RAI Amsterdam onderzocht het. Leidraad daarbij was de ‘customer journey’, de reis die een bezoeker aflegt voor, tijdens en na het evenement. De bevindingen stelt zij beschikbaar via het rapport RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement?

Waarde van evenement vergroten

Het resultaat is een gedetailleerd inzicht in de behoeften van bezoekers aan vakevenementen in alle fasen van die customer journey. Het rapport geeft praktische aanwijzingen die organisatoren helpen om bezoekers te bereiken, om hen optimaal te voorzien van informatie, om hen met elkaar in contact te brengen en zo de waarde van het evenement te vergroten.

Market Research Manager Sanne Jolles: 'Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel bezoekers pas bij binnenkomst bedenken wat ze willen zien en doen. Daar kan de organisator op inspelen door bij aankomst de bezoeker tools aan te bieden die helpen om zijn of haar dag in te delen.’ Van bewegwijzering tot een ‘prep room’ en van matchmaking tot napping zones – er blijken vele mogelijkheden om de effectiviteit van het evenement te vergroten. In dit rapport staan ze overzichtelijk bij elkaar.'

Customer journey-onderzoek

RAI Amsterdam voerde het onderzoek uit in samenwerking met het bedrijf Unplugged (onderdeel van Makerstreet). De customer jouney is in kaart gebracht met de input van RAI-evenementspecialisten, aangevuld door observaties en interviews met bezoekers. Vervolgens zijn de verwachtingen van bezoekers in de verschillende fasen onderzocht, door middel van een enquête onder een brede groep B2B bezoekers. Tenslotte is de journey getoetst bij exposanten en organisatoren. Hieraan zijn de verschillende oplossingen gekoppeld. Het resultaat is een toegankelijk rapport met veel praktische tips.

Download het rapport

RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement? biedt kennis en inspiratie voor iedereen die zich bezighoudt met het organiseren van evenementen. Je kunt het hier downloaden.

Eerdere RAI Insights trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & Y, Connected Society, Future-proof events en Zonder wrijving geen glans.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!