Back Back Nieuws

Progressie in vijfjarenplan NH Hotel Group maakt verdere groei mogelijk

05 februari 2015
In Madrid heeft NH Hotel Group de balans opgemaakt van het eerste van vijf jaren in het strategisch business plan van de organisatie. Federico J. González Tejera, CEO van NH Hotel Group, bevestigt dat de beoogde doelen van het plan behaald worden en dat met name de resultaten in het laatste kwartaal van 2014 bijdragen aan deze positieve trend. De hotels laten een geleidelijke verbetering in winstgevendheid zien, die leiden tot een verwachte groei in 'revenue per beschikbare kamer (RevPAR)' van meer dan 3% in 2014. De keten groeit door en verstevigt door de overname van het Colombiaanse Hoteles Royal haar positie in Zuid-Amerika.

Pricing strategie
De groei is gerealiseerd dankzij de uitrol van een vernieuwde pricing strategie, gericht op het boosten van de 'average daily rate (ADR)' bij een stabiele bezettingsgraad. De groei van deze ADR is één van de directe resultaten van de initiatieven in het vijfjarenplan van NH Hotel Group, die een positief effect hebben op de markt en op de consument, die de nieuwe merkpropositie en de vernieuwingen in de hotels toejuicht.

Urban hotelketen
'NH Hotel Group zit middenin de transitiefase en heeft de ambitie om dé urban hotelketen van voorkeur te worden op het gebied van product en service. In het eerste jaar van deze transformatie zijn we gestart met grootschalige renovaties en hebben we strategische beslissingen genomen om onze hotels beter te positioneren in de markt en een hogere gastwaardering te bewerkstelligen, terwijl we tegelijkertijd onze bedrijfsfinancieringen inlossen,' zegt Federico González Tejera.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!