Professionals met de billen bloot #LocatieCongresProfessionals met de billen bloot #LocatieCongres
Back Back Nieuws

Professionals met de billen bloot #LocatieCongres

03 september 2018

De gasten op het podium van het eerste Locatiecongres zijn niet bang ook anderen te laten leren van hun fouten. Onder de titel Top of Flop beantwoorden ze vragen en laten ze anderen kijken in hun keuken. De drie mannen op het podium vertegenwoordigen ieder een ander locatiesegment.

Han van Blokland van Villa Oldenhoff en Boutique Hotel De Witte Dame is vertegenwoordiger van de kleinere locatie. Met Pieter Aalbers van The Attention Group (middelgrote locatie) en Timo Kruft, eigenaar van de TeKa Groep als grote locatie beantwoordt hij vragen van locatiehouders. Ze trappen allen af met een zogenaamde flop, een echte blooper waar ze veel van geleerd hebben. Er wordt gelachen in de zaal en het ijs is gebroken.

Verrassen, verbinden en verzorgen

De mannen op het podium hebben een aantal tips, die voor elke locatie handig zijn. Opvallen is belangrijk en een visie hebben. Weten waar je kracht ligt en zorgen dat je je gasten verrast, verbindt en verzorgt! Veel vragen uit de zaal, zijn er over social media en de zogenaamde bookingsites. Moet je ook als kleinere locatie, in zee gaan met deze bedrijven? Ja, is het antwoord van het podium. Het verhoogt je zichtbaarheid, maar zorg ervoor dat je niet ondergesneeuwd wordt.'

Waarom je opstaat in de morgen

'Voor kleinere locaties is het volgens mij belangrijk om een keuze te maken in marketing,' aldus Peter Aalbers. 'Blijf je verhaal vertellen! Niet de feiten maken het verschil maar de vraag waarom je opstaat in de morgen. Bij ons is dat het monumentaal erfgoed teruggeven aan de stad. Wij willen dat als een gast binnenkomt ervoor zorgen dat hij zijn schild laat zakken.' Er zijn veel startende locatiebedrijven, ook die zie ik veel hier vandaag. Het je onderscheiden wordt steeds belangrijker.

'Veel ondernemers beginnen met het romantische idee om gasten te gaan ontvangen. Maar het is hard werken en je moet een echte ondernemer zijn, anders red je het niet in deze branche, is Van Blokland het met Aalbers eens. 'Als je denkt dat je er bent, ben je al op de weg terug. Je moet blijven vernieuwen.' 'Ja, als je geen verdienmodel hebt met je organisatie, kun je niet investeren en sta je stil. Dan word je aan alle kanten ingehaald door de concurrentie,' beaamt Timo Kruft.

Het wow effect van het Locatiecongres

Hun indruk van dit eerste locatiecongres is dat het professioneel is opgezet en dat er een grote diversiteit is in de locatieaanbieders. Bovendien vinden ze de locatie echt inspirerend. 'Het klopt, aldus de mannen, de mix is goed, de spreker was geweldig en de locatie heeft zeker een wow effect!' Als aanbeveling geven ze de organisatie mee dat er volgende keer per segment nog een onderverdeling zou kunnen worden gemaakt. Maar naar de tweede editie van dit congres, kijken ze alle drie uit!

Door > Kitty Dalhuizen

Fotocredits > Ramon van Jaarsveld, Clickshots

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!