Back Back Nieuws

Portret Martin Koekenberg @onlinestrateeg #event16

23 maart 2016
Vertel eens iets over jezelf...
'Ik ben Martin, internetondernemer van het eerste uur. Begin jaren negentig, nog voor de internetbubble, studeerde ik digitale communicatie. Daarna heb ik bij verschillende grote bedrijven gewerkt, waaronder Wehkamp. In 2007 ben ik fulltime voor mezelf begonnen. En sinds 2010 ben ik me gaan specialiseren in online marketing, onder andere voor events.'

Wat houdt dat werk in?
'Ik regel eigenlijk alles rondom de online communicatie voor bedrijven. Zowel vooraf, tijdens als na het event. Ik zet bijvoorbeeld social media in, maar ook betaalde campagnes, als dat nodig is. Samen met de klant leggen we doel en strategie vast. Wil hij meer awareness, de bezoekersaantallen verhogen of content vastleggen? Daarmee gaan wij aan de slag.'

Op welk event ben je het meest trots?
'De bijdrage van ons bedrijf aan Zwolle Unlimited. Voor dit grote evenement doen we de hele online marketing. Vorig jaar voor het eerst en dit jaar zijn we ook weer ingeschakeld.'

Wat vind je van event 16?
'Dit is de eerste keer dat ik hier ben. Het bevalt me heel goed. Er zijn interessante bedrijven en ik heb al leuke gesprekken gehad. Belangrijk, want dat is ook mijn doel: bijpraten met de mensen die ik ken en nieuwe contacten leggen.'

Heb je al iets gezien wat je inspireert?
'Ik zie hier hele leuke food-gerelateerde dingen voorbij komen. Met persoonlijke aandacht gemaakt, maar ook geschikt voor grote festivals. Omdat ik vaak al in vroeg traject betrokken ben bij evenementen, vind ik het leuk hier ook over mee te denken.'

Fotocredits: Clickshots, Ramon van Jaarsveld

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!