Platimex: uitpakken met hoogwaardige reclame en beletteringPlatimex: uitpakken met hoogwaardige reclame en belettering
Back Back In de spotlights

Platimex: uitpakken met hoogwaardige reclame en belettering

03 november 2023

Communicatie rondom je merk moet zorgvuldig gebeuren en op basis van het juiste gedachtegoed. Op elke locatie en met elke uiting draagt communicatie bij aan de promotie van merken en de gekozen boodschap. Dat betekent zowel op bedrijfsauto’s, in en op (winkel)panden, op beurzen en evenementen en meer. De juiste reclame is goud waard en mag gezien worden. Uitingen werken pas goed als ze technisch en creatief goed in elkaar zitten. Het uitbesteden bij een professioneel bedrijf met een eigen dtp-studio helpt merken om hun reclame naar een hoger niveau te tillen. 

Klanten aantrekken, behouden en ambassadeurs maken heeft ook te maken met communicatie. Alle uitingen moeten daarom naadloos aansluiten op de visie van merken. Sebastiaan Besson is COO bij full-service reclamebureau Platimex in Nieuwegein en zet in op hoogwaardige reclame en belettering.

‘Reclame maken is onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie van bedrijven. Een uiting bedenken gaat niet over één nacht ijs en daarbij kosten details als de toepassing, het materiaal en de productiewijze tijd als bedrijven geen gespecialiseerd team in huis hebben. Bij Platimex produceren we het grootste deel van onze producten zelf en hebben we een eigen dtp-studio en hoogwaardige printers. Alles van het ontwerp tot de realisatie en eventuele montage verzorgen we met veel kennis en kunde.’ Niets is leuker en waardevoller dan de reacties van bezoekers op de uitingen van (driedimensionale) communicatie en reclame. Met de juiste techniek en creativiteit zijn de mogelijkheden eindeloos en daarmee vallen bedrijven op bij hun doelgroep.

Kwaliteit is altijd het streven

Opvallen kan al met kleine communicatie-uitingen zoals accessoires voor het interieur en beursstand. De kunst is om voor een concept te kiezen dat past bij de bedrijfscultuur en huisstijl. Kijk ook verder en denk groots wanneer je nadenkt over reclame en belettering. Zo is autobelettering of carwrapping een ideale manier om al rijdend zichtbaar te zijn. Gevelreclame en lichtreclame zetten panden letterlijk in de spotlight en natuurlijk mag het interieur niet ontbreken met glasfolie, vloer- en wanddecoratie. Sebastiaan vertelt over de mogelijkheden: ‘Wanneer bedrijven kiezen voor een beursstand of organisatie van evenementen, dan zijn er een hoop elementen waarover nagedacht moet worden. Een beurswand, display en bijvoorbeeld wayfinding maken een bezoek aan beurzen en evenementen aantrekkelijker. Zeker als je kiest voor een kwalitatieve afwerking en duurzame materialen. Met het oog op duurzaamheid kiezen we voor herbruikbare materialen en we produceren bijna alle producten in eigen beheer. Zo zorgen we voor korte lijnen, persoonlijke aandacht en nemen we de tijd om mee te denken over het ontwerp.’

Maatwerk en personalisatie

Rond de kerst- en nieuwjaarsperiode wordt veel ingezet op reclame. Het is de tijd van het jaar waarin bedrijven kerstborrels, feesten en nieuwjaarsrecepties organiseren. Vaak is het ook een tijd van uitpakken en opvallen. Daar kan Platimex wel wat mee, zegt Sebastiaan: ‘Al vroeg in het jaar ontvangen we aanvragen voor Kerst en oud en nieuw. Dat gaat van accessoires tot volledige decorbouw inclusief barren en wayfinding. Een leuke accessoire is de inhaakpaal die naast bewegwijzering ook kan dienen als kerstboom of andere relevante invulling. Voor de decors zijn er talloze manieren voor personalisatie en daarom denken we graag mee met klanten. We zijn op de hoogte van de laatste technieken en hebben een team met specialisten dat samenwerkt voor de beste oplossing.’

Tekst: Andrea Dronk

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!