PinkOrange doet marktonderzoek: We mogen weer, maar willen we ook?PinkOrange doet marktonderzoek: We mogen weer, maar willen we ook?
Back Back Nieuws

PinkOrange doet marktonderzoek: We mogen weer, maar willen we ook?

23 juni 2021

Dat is de prangende vraag die PinkOrange Events & Incentives, collega organisatiebureaus, marketingmanagers, professionals uit de branche én zichzelf stelt. PinkOrange telt al dertig jaar mee in de (inter)nationale top als het gaat om het neerzetten van indrukwekkende evenementen en incentive reizen en staat te popelen om weer bijzondere personeelsfeesten, relatiediners, jubilea vieringen en beloningsreizen te organiseren. ‘Wij als organisatoren en initiatiefnemers zijn enthousiast over de versoepelingen en de daaruit voortvloeiende mogelijkheden maar geldt dit ook voor diegenen voor wíe we dit doen’, stelt Francois Verhoeven, eigenaar van PinkOrange. ‘Staan de bezoekers, gasten en genodigden net zo te stuiteren om deel te nemen aan een event als wij? We vermoeden van wel, maar er zullen ook mensen kunnen zijn met onzekerheden, bezwaren of aangepaste wensen.’

Markonderzoek biedt helderheid

We mogen weer, maar willen we ook? PinkOrange onderzoekt of het echt zo is dat iedereen weer naar een event wil gaan. En als we dan willen, zijn er dan maatregelen die we liever van kracht blijven zien? Francois: ‘Wat is de mening en wat zijn de behoeften van onze event bezoekers? Daar willen we graag achter komen via deze enquête. In de enquête is ook ruimte gereserveerd voor het aandragen van tips, eigen ideeën en wensen ten aanzien van het bezoeken van een bedrijfsevenement. De antwoorden op vragen en thema’s als: verplichte toegangstesten, mondkapjes, hygiënemaatregelen en afstand houden, geven ons inzicht in de behoeften van onze bezoekers. Op basis van de input uit deze enquête kunnen eventorganisatoren bedrijven en instellingen van goed advies voorzien over bijvoorbeeld timing, aantallen bezoekers en te nemen voorzorgsmaatregelen. Dit marktonderzoek, waarvan we de uitslagen publiekelijk zullen communiceren, biedt helderheid.’

Je eigen scenario

Voor dit marktonderzoek heeft PinkOrange een bepaalde, herkenbare situatie geschetst. ‘Evenementorganisatoren, marketingmanagers en andere bedrijven zijn van harte uitgenodigd hun eigen scenario aan dit onderzoek te verbinden’, vertelt Francois. ‘Wanneer je een gepersonaliseerde enquête wil verspreiden onder je relaties en medewerkers dan kunnen we de lay-out aanpassen. Ook extra, specifiek voor jouw organisatie geldende vragen kunnen worden toegevoegd of je spitst het scenario toe op je eigen situatie. Neem hiervoor contact op met PinkOrange via hello@pinkorange.nl.

Goede input is goede output

Hoe meer mensen deze vragenlijst beantwoorden, hoe gefundeerder de uitslagen zullen zijn. Goede input is goede output. Die vormt de basis waarop we onze events vorm kunnen geven én zoveel mogelijk tegemoet kunnen komen aan de wensen van onze gasten, deelnemers en bezoekers. We roepen je dan ook op om de lijst in te vullen en te verspreiden in je eigen netwerk. Elke mening telt en doet ertoe! Invullen duurt maximaal 5 minuutjes via deze link. Werk je mee? Hartelijk dank voor jouw input, we houden je op de hoogte van de onderzoeksresultaten.

Door > Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!