
De komende periode vormen Pieter Bas en Niels een duo aan het roer. Met deze stap kiest Daymakers bewust voor een zorgvuldige overgang en periode om Niels klaar te stomen voor zijn rol als CEO. ‘De wereld verandert en Daymakers verandert mee,’ zegt Pieter Bas. ‘Om dat te kunnen doen, is er een nieuwe leiding vanuit de nieuwe generatie nodig. Eén die op een andere manier naar experience marketing kijkt.’
Het bureau van de toekomst
Het gedeelde leiderschap biedt de kans om verder te bouwen aan het bureau van de toekomst. De fusie van FX Agency en D&B Eventmarketing combineert digitaal en live tot één krachtige, unieke propositie. FX blinkt uit in digitale ervaringen, D&B in live events. Samen creëren ze campagnes die medewerkers en relaties betrekken bij de organisatie of het merk, met een mix van live en digitale belevingen. Slim gebruik van data maakt gepersonaliseerde journeys mogelijk. ‘Op dat vlak zijn we echt een voorloper,’ aldus Niels.
Ambassadeur voor het leven
In december 2025 neemt Pieter Bas afscheid van zijn rol als CEO. Zijn vertrek uit de dagelijkse operatie markeert een nieuw hoofdstuk – voor hem én voor de organisatie, die hij jarenlang met toewijding heeft geleid. Pieter Bas: ‘Ik heb 37 geweldige jaren gehad in het eventmarketingvak, zowel bij D&B als in de brancheorganisaties, waarbij iedere dag anders was. Nu ben ik nieuwsgierig naar wat het leven nog meer te bieden heeft. Wel blijf ik betrokken bij Daymakers als aandeelhouder – en natuurlijk als ambassadeur voor het leven.’
Leave no one behind
Niels kijkt uit naar de komende maanden, waarin hij leert van Pieter Bas’ ervaring als ondernemer en autoriteit in live communicatie. ‘Er is geen betere leermeester dan Pieter Bas,’ zegt hij. ‘We delen de passie voor live – dat moment waarop alles samenkomt. Mijn doel is om daar een vernieuwende laag van data, platform en digitaal aan toe te voegen. Samen met een ambitieus team werken we dagelijks aan onze missie: leave no one behind – door events, content en platformen te combineren in geïntegreerde campagnes, bereiken én betrekken we iedereen.’