Piek Seeuwen: ‘Je raakt hier makkelijk in gesprek’Piek Seeuwen: ‘Je raakt hier makkelijk in gesprek’
Back Back Interview

Piek Seeuwen van Plugged Live Shows: ‘Je raakt hier makkelijk in gesprek’

01 februari 2019

Piek Seeuwen van Plugged Live Shows schuift aan de redactietafel aan. Hij is hier met collega Ernst-Jan Beck om onder andere de markt te verkennen. 

Vertel eens wat over Plugged Live Shows?

'Wij maken een doorvertaling van een thema of concept in een podiumplaatje door middel van show. We zien vaak dat mensen bij de organisatie van evenementen of festivals aan alles gedacht hebben: uitnodiging, conferentieprogramma en het logo op de servetjes. Dan boeken ze een band, dj of drie artiesten, omdat de directie dat leuk vindt bijvoorbeeld. Maar vinden de gasten dat ook? Wij vinden dat dat anders kan en daarom vertalen we de kernwaarden, strategie of nieuw product van een bedrijf door middel van entertainment of show.'

Bedenken en produceren jullie alles zelf?

'Onze creatieve afdeling bedenkt het concept, onze productieafdeling voert het uit en boekt de programmering. We hebben een eigen muziekstudio, costume designers en prop bouwers inhouse. En natuurlijk werken we ook nauw samen met technisch leveranciers zoals bijvoorbeeld videodesigners. Dit doen we nu ruim 10 jaar.'

Wat brengt jullie naar EventSummit?

'We toetsen de behoefte in de markt aan onze nieuwe entiteit The Fireflies. Onder deze naam hebben we al onze maatwerk concepten en producten die we voor Plugged Live Shows maakten in combinatie met alle samenwerkingen, gebundeld in een enorme database. Hiermee kunnen we binnen 24 uur binnen een bepaald thema of concept op een creatieve manier de programmering invullen. Hieruit ontstaan verrassende, vernieuwende en creatieve concepten. Echt heel anders dan het geijkte, standaard entertainment. Daarnaast zijn we op deze beurs ook op zoek naar innovaties en technieken, en je ontmoet een heleboel relaties.'

Wat is jullie het meest opgevallen tijdens dit bezoek?

'Hij wordt goed bezocht en heeft een overzichtelijke opzet, waardoor je makkelijk in gesprek raakt met mensen.'

Wat is het mooiste evenement dat je hebt meegemaakt?

'Een evenement dat we in mochten invullen voor MCI Amsterdam in Tokyo Japan. De opdrachtgever was een grote speler in de olie-industrie. Daar mochten we een drietal shows maken tijdens een dinner experience, waarin we de kernwaarden van het bedrijf en de verhoudingen tussen het Midden Oosten en Azië mochten vertalen. De CEO sprak over kernwaarden van het bedrijf en de geboorte van langdurigheid als in langdurige relaties. In Japan is het symbool voor langdurigheid een kraanvogel. Voor de openingsact lieten we een ei maken van 50.000 rozerode bloesemblaadjes, daaromheen witte draadjes, waardoor het geheel leek op een driedimensionale Japanse vlag. In dat 'ei' stond de bekendste violiste van Japan. Alles was in elkaar verweven. Dat was echt kippenvel.'

Door > Saskia Leeuwis

Foto: Sjoerd van Dijk

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!