Personeelsbinding met MemorymarketingPersoneelsbinding met Memorymarketing
Back Back Nieuws

Personeelsbinding met Memorymarketing

15 december 2022

Met de personeelstekorten ligt de focus op werknemers aantrekken én tevreden houden. Maar hoe? Niek Akersloot en Sander Sinnighe Damsté, eigenaren van Keepsake Memorymarketing: ‘Dé oplossing hebben we niet, maar met Memorymarketing bieden we bedrijven wel de juiste ondersteuning.’ 

Beleven & herbeleven 

Loonsverhogingen, automatisering, zzp’ers: allemaal oplossingen gericht op ‘het werk gedaan krijgen’. Binnen de eventbranche kijken we echter vanuit de kracht van de fysieke ervaring. Iets waar Memorymarketing ook voor staat: beleven en herbeleven. Keepsake doet dat met full-service Photobooths, InstantPrints en Foto-settings. Sinnighe Damsté: ‘Zet collega’s eens op de foto met Memorymarketing. Dat klinkt simpel, maar met de juiste aanpak is het een krachtige tool.’ 

Positief bedrijfsgevoel 

Het aantal bedrijven dat Memorymarketing al voor hun interne events inzet, blijft groeien. Akersloot: ‘Momenteel meer dan 50% van onze aanvragen. We zien duidelijk een stijging vergeleken met de pre-coronajaren. Thuiswerken heeft het belang van verbinding onderstreept en door de personeelstekorten willen bedrijven dat positieve bedrijfsgevoel creëren. Met een fysieke foto heb je dat ineens letterlijk in handen.'  

Werving & behoud

Opvallen en een blijvende indruk achterlaten: Keepsake werkt vaak met Greenscreensettings op carrièrebeurzen. Talent stapt dan even in de wereld van ‘werken bij’ en krijgt een persoonlijke reminder mee naar huis. Voor het behoud van personeel is het belangrijk om samen herinneringen te maken. Het fotomoment zorgt voor teambuilding tijdens het event en de fotoprint voor verbinding op de lange termijn. Denk bijvoorbeeld aan een InstantPrint-fotograaf die collega’s samen op de foto zet.  

Na het thuiswerken moet kantoor ook weer aantrekkelijk worden om personeel juist met plezier op het werk te laten komen. Memorymarketing levert een experience die niemand wil mislopen, bijvoorbeeld met een Photobooth met themadecor op kantoor. En iedereen kijkt er met een lach op terug als die foto eenmaal thuis op de koelkast hangt.

Zo pas je Memorymarketing toe 

Akersloot: 'Zorg voor dat verbindingsmoment en een branded foto. En verlaag de drempel: mensen vinden een foto achteraf altijd leuk, maar dat momentje in de spotlights kan spannend zijn. Onze Promotiefotografen zijn daarom getraind om iedereen met een lach op de foto te krijgen.’

Sinnighe Damsté: 'Denk in verrassingen: Photobooths in de vorm van kerstcadeaus, ‘Print je eigen kerstkaart’, een Greenscreensetting met overlay van de Kerstman of directeur, alles om het jaar samen in verbinding af te sluiten – of te starten!’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!